יום שלישי, 8 באפריל 2008

הפאול שלא היה

על גמר המכללות שהיה הלילה בין ממפיס לקנזס אפשר לכתוב ספרים, החל מהרמה הגבוהה והתוצאה הצמודה שאפיינו אותו לאורך 40 הדקות ועד לסוף המטורף עם החטאות העונשין של ממפיס. אנחנו ניכנס למשחק 10 שניות לסיום כשדריק רוס הפנטסטי קולע 1 מ-2 מהקו ומעלה את ממפיס ליתרון 3 נקודות (היתרון עמד על 9 שתי דקות לסיום), קנזס יצאה להתקפה אחרונה כשהכדור בידיים של קולינס שמעד באיזור ה45 מעלות של קו השלוש אך הצליח למסור את הכדור בסוג של דרדהלה לצ'אלמרס שעלה לזריקה גרועה(!) שהסתיימה עם סל גדול ששלח את המשחק להארכה ומשם הסוף ידוע.
פעמים רבות השנה יצא לי לראות את הסיטואציה הזאת חוזרת על עצמה, קבוצה שבפיגור 3 יוצאת להתקפה אחרונה ומצליחה לקלוע שלשה ששולחת את המשחק להארכה ללא פאול מהקבוצה השנייה. כשהלפרין עשה את זה נגד ריאל מדריד - ייחסו את זה לחוסר הניסיון של המאמן הספרדי, שדירק נוביצקי עשה את זה מול הלייקרס - טענו שזה לא אמריקאי בשביל פיל ג'קסון לעשות פאול במצב כזה, אבל על ג'ון קליפארי, שרק שלשום שובח כאן בפוסט על דרך המשחק והעבודה שלו, אני ממש התפלאתי.

עוזר המאמן של ממפיס טען בסוף המשחק שהקבוצה ניסתה לעשות פאול אך לא קיבלה שריקה מהשופטים, אך התמונה המצורפת כאן מבטלת את טיעון זה כשרואים את דריק רוס מרים את הידיים בניסיון למנוע את השלשה במקום לעשות את הפאול.

המשחק היום הוכיח לכולנו איך עונה ענקית של מאמן יכולה להישכח בגלל טעות אחת קטנה וגורלית. מי יודע אם יזכרו את ה"מהפכה" שקליפארי עשה השנה בממפיס לאחר הפסד האליפות. לעומת זאת, במידה וקליפארי היה מביא את ממפיס לזכייה ראשונה בטורניר ה-NCAA, לממפיס היה מלך חדש לשנים הקרובות. עצוב לדעת שדווקא קליפארי חזה את הדרך היחידה בה ממפיס יכולה להפסיד את האליפות כשחשש לאורך כל העונה מאחוזי שחקני מקו העונשין, ואכן עם דיוק של הטייגרס בעונשין הלילה - בארה"ב הייתה היום אלופה אחרת.

2 תגובות:

מנחם לס אמר/ה...

איש לא מדבר על הפאול שאולי לא היה נגד ה-ז-ו-ר-ק מה-3. פאול כזה הוא מסוכן מדי כי הוא היה מקנה לקנזס 3 זריקות מהפאול, דבר מסוכן ביותר - עדיף כבר לתת לו לזרוק ולקוות שהכדור לא ייכנס.
כל הויכוח הוא על אם היה או לא היה פאול על מוביל הכדור קולינס. זה מה שקליפרי טוען שדרש מקבוצתו, וקשה לראות בוידיאו אם אכן הצליחו להגיע אליו או לא

Nba - IL אמר/ה...

שלום מנחם
כבוד הוא לי שאתה קורא כאן בבלוג, קראתי בעבר את הספר שלך "על חיצים ובונבונים" ונהנתי מאד.
שים לב שבתמונה המצורפת צ'אלמרס עם הכדור על קו השלוש אך עדיין לא בממצב זריקה, פאול במצב כזה עדיין שולח אותו רק לשתי זריקות.
קליפארי טוען שהתיכנון היה פאול באיזור החצי, אבל קולינס עבר את השומר שלו בכדרור וביטל את האופצייה הזאת (אלא אם המעידה שלו הגיעה מפאול שקשה לראות בטלויזיה).