יום ראשון, 6 באפריל 2008

ניצחון הכדורסל הטהור

הלילה העפילה מכללת ממפיס לגמר טורניר ה-NCAA לאחר ניצחון גדול ומרשים על אחת המועמדות המובילות לזכייה, UCLA של לאב וקוליסון. מתחילת השנה עקבתי אחרי ממפיס של ג'ון קליפארי והצגתי אותה כפייבוריטית ראשונה שלי לזכייה בתואר השנה בזכות המאמן הנהדר ובזכות סגל איכותי שכולל את דריק רוז (כנראה אחת מ3 הבחירות הראשונות בדראפט הקרוב), דאגלס רוברטס (סקורר נהדר) ודורסי (שחקן הפנים הבולט). ממפיס הרשימה לאורך העונה עם מאזן מדהים אך ניתן היה לייחס זאת למשחקים הקלים יחסית של הקבוצה לעומת שאר מכללות הצמרת, בשבועיים האחרונים מאז תחילת הטורניר ניתן לראות שממפיס מצליחה לנצח גם את המכללות הגדולות ביותר וכעת היא רחוקה ניצחון אחד מאליפות היסטורית.

וידאו מאחורי הקלעים ענק על ממפיס שכולל ראיון עם המאמן הנהדר ג'ון קליפארי-צפייה חובה:


ממפיס מציגה את ה- dribble drive motion או בשמות האחרים AASAA (Attack, Attack, Skip, Attack, Attack), the Walberg offense ועוד...
התקפת ה-dribble drive motion בנוייה על עיקרון החדירה והוצאה, כל שחקן תוקף את הטבעת במטרה להביס את המגן שמולו, כמעט ואין חסימות, אין ללכת אחורה, אין בלופים - כדורסל טהור ונקי. כל שחקן חודר ומתקיף את ה"אלבואו" במטרה לגרום לעזרה ממגן נוסף, במידה ומגיעה העזרה, הכדור ימסר לשחקן הפנוי שבדרך כלל יחתוך בקדור לכיוון הסל. הרבה מאד פעמים ניתן לראות שחקן מגיע לשלשה פנוייה לאחר חדירה והוצאה אחת בלבד. לאורך כל ההתקפה מנסים ליצור לכל שחקן שטח מבודד לחדירה. כל השחקנים נמצאים בתנועה כל הזמן, כולל שחקני הפנים.
ההגנות מתקשות מאד מול ההתקפה הקטלנית של ממפיס, כל מאמן שולח את השחקנים שלו למגרש עם הגנה אחרת וחדשה שאולי איתה יצליחו לעצור את הdribble drive motion של ג'ון קליפארי אך ידו של קליפארי תמיד יוצאת על העליונה, לפני פחות מחודש פירסמתי כאן פוסט על דרך ההתמודדות של USC לעצור את ממפיס בעזרת הגנת "טריאנגל אנד טו" שפעלה טוב אך לא הספיקה לניצחון: http://ballil.blogspot.com/2008/03/triangle-and-2.html. הלילה ניצחה ממפיס את UCLA שמצטיינת בהגנה האישית הנהדרת שלה (אולי ההגנה הטובה ביותר מול ההתקפה הטובה ביותר במכללות) אך גם חניכיו של מאמן ההגנה, בן הוולאנד, לא הצליחו מול ההתקפה הנהדרת של ממפיס בראשות דריק רוז.

ככה נראית ההתקפה היפה והטהורה ביותר בעולם לטעמי:

אין תגובות: