יום שבת, 5 באפריל 2008

שאלות & תשובות

למעלה מ-40 רשומות מאחורינו, כ-50 ימים מפתיחת הבלוג חלפו, קרוב ל-5000 דפים נצפו וקהל רב של חובבי כדורסל נחשף לחומר חדש. הבלוג עדיין רק בתחילת הדרך אך חשוב היה לי להקדיש פוסט בו אני אפרסם מספר שאלות שקיבלתי באימייל:ballisraek@gmail.com ואני מאמין שהתשובות אליהן יעניינו את כולם, אז בוא נתחיל.

שאלה: אני שחקן בעל יד ימין קטלנית אך יד שמאל שלי מוגבלת עד לא ניתנת לשימוש, מה עליי לעשות כדי לשפר אותה?
תשובה: מאמנים רבים מאמינים שעדיף דווקא לחזק את היתרונות במקום לחזק את החסרונות כדי לשפר את רמת המשחק, ואם אני רוצה בתשובתי להישען על טיעון זה, אז כדאי לך להמשיך ולעבוד על יד ימין, שתהפוך מיד קטלנית לבלתי ניתנת לעצירה.
מצד שני, מעטים מאד השחקנים שמצליחים לפתח קריירה עם יד אחת בלבד (אני מציע לך לעקוב אחר לאקוביץ' ביום חמישי) ולכן אני מגדיר את השליטה בשתי הידיים כיכולת הכרחית. לא צריך לצפות ממך לחדירה וכדרור שווים בשתי ידיים, אך תמיד טוב שהם נמצאים שם כאופצייה. שחקן עם יד אחת הוא שחקן מוגבל וקל יותר לשמירה.

שאלה: פעמים רבות בבלוג אני נתקל במונחים מעלם הכדורסל שאיני מבין, אתה תוכל לפרש מונחים לעיתים יותר קרובות?
תשובה: אני יוצא מנקודת הנחה שלכל גולשי הבלוג יש ידע ברמה מסויימת של כדורסל ואני מנסה לפרש כל מונח שאיני בטוח שחלק ממכם מבינים בפעם הראשונה שהוא מופיע בבלוג. כלומר, במידה ולא מצאת פירוש למונח מסויים, הייתי מציע לך לרשום אותו בתיבת החיפוש שנמצאת בראש הפורום והסיכוי שתקבל תשובה הוא גבוה מאד. במידה ועדיין לא מצאת את התשובה הנדרשת, אתה מוזמן להשאיר תגובה בתחתית הרשומה ואני תמיד אהיה שם כדי לענות לך. כמו כן, מסתובבים ברשת מספר מילוני מונחי כדורסל נחמדים מאד.

שאלה: למה בתור מאמן כדורסל נוער אתה לא מנתח לעיתים קרובות יותר מהלכים ממשחקי נוער?
תשובה: באמת שהלוואי ויכולתי. מספר משחקי הנוער ברמות הגבוהות שאני צופה בעונה הוא מוגבל מאד, מכיוון שאין ביכולתי לצפות ביותר ממשחק במחזור וכי אין ביכולתי להגיע למשחק בכל מחזור בגלל שעליי לדאוג גם לקבוצתי שלי. גם ברגע שאני מגיע למשחק, בדרך כלל אני עסוק יותר בניתוח הפרט ולא הכלל כלומר, מתעסק הרבה יותר בשחקני הקבוצות מאשר במשחק הקבוצתי. כל וידאו שקיים ממשחקי נוער (ראיתי בנתיים רק ממשחק הגביע בין גליל לר"ג) יעזור לי מאד, אני מקווה מאד שעם שידורי סוף העונה יגיעו גם פוסטים חדשים.

שאלה: יש סיכוי שתוכל להתחיל לרשום פוסטים על תפקיד מאמן הכדורסל: תפקיד עוזר המאמן, סקאוטינג, ניהול משחק, בניית קבוצה וכד'...
תשובה: מדובר בנושאים כוללים מאד שעל כל אחד מהם אני אשמח לדבר ואף ללמוד שעות. יכול מאד להיות שבעתיד הקרוב אני ארשום מספר רשומות על התחום היותר טכני של אימון הכדורסל, בנתיים רשת האינטרנט מוצפת במידע הזה (תרשום Basketball coach בגוגל ותבין על מה אני מדבר).

שאלה: מהו הגיל המתאים להיכנס לחדר כושר ועד כמה הכניסה לחדר כושר תשפר את המשחק שלי?
תשובה: אני מאמין מאד בעבודה בחדר כושר, אך אינני מספיק מוסמך כדי לומר לכם באיזה גיל להיכנס. הייתי מציע לכל אחד ללכת למדריך חדר כושר ולקבל ממנו חוות דעת מקצועית על כניסה לחדר כושר וגם על תוכנית אימונים מתאימה בדיוק.
עבודה נכונה בחדר כושר יכולה לשפר שחקן בכמה דרגות (לא רק שחקן פנים), החדירות נעשות קלות יותר, ההגנה נעשית קלה יותר ובמידה ומתחילים בגיל מוקדם משאר שחקני הליגה, ניתן להרגיש יתרון כללי באווירה על המגרש.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

בלוג מעולה. אני מאוד נהנה לקרוא אותו כשחקן וכאחד שרוצה לאמן בעתיד.
מה שכן, לא מצאתי שום איזכור בבלוג לגביך אז אשמח לדעת קצת מי האיש שעומד מאחורי הבלוג הזה אלא אם כן אתה נשאר אנונימי.
פרטים בסיסיים כמו איזה קבוצות אתה מאמן ובאיזה ליגות?

Nba - IL אמר/ה...

אני חושב שבנתיים כדי להשאיר סיכוי לפתח קריירת אימון בדרגים הגבוהים ביותר אני מעדיף להישאר אנונימי אך אני יכול להגיד שבשנות האימון הקצרות שלי זכיתי לאמן קבוצות ילדים, נערים ונוער, לא מתחת לכיתה ז' ולא מעל לכיתה י"ב.

תודה רבה על המחמאות בנוגע לבלוג.

אנונימי אמר/ה...

יפה. מקווה בשבילך ומאחל לך שתצליח ותגיע באמת לרמות הגבוהות כי עושה רושם שאת הידע בכדורסל יש לך ברמה גבוהה.
אני אמשיך לקרוא את הבלוג בהנאה ואלמד כל יום עוד ועוד דברים חדשים שהם באמת מנותחים ברמה גבוהה לאנשים שמתעניינים בכדורסל קצת יותר מלראות איזה סל יפה פה ושם אלא יותר ברמה טקטית וקבוצתית. אני באופן אישי הרבה יותר מתחבר לדברים קבוצתיים כמו שאתה מציג פה.
תמשיך בעידכון הבלוג :]
לילה טוב