יום שני, 21 באפריל 2008

זאת לא הגנה

לאורך כל העונה חשבתי שברגע שהחבורה המוכשרת של הנאגטס יגיעו לפלייאוף, הם גם יתחילו לשחק כדורסל ולעשות הגנה, בדיוק כמו שהם עשו במשחק שהביא אותם לפלייאוף נגד גולדן סטייט. אתמול יצא לי לראות את אחת מהופעות ההגנה הגרועות שראיתי בפלייאוף (אם לא הגרועה ביותר) והתקפה חסרת שום תיכנון ואינטלגנציית משחק. ההפרש נגמר רק ב-14 והיו אפילו חלקים שבהם הנאגטס היו צמודים ואף הובילו (כשכרמלו אנתוני על הספסל כמובן), אך היה ניתן לראות בכל פוזשן במשחק, מיהי הקבוצה שסיימה את המערב במקום הראשון ומי הם השחקנים שגררו את הנאגטס המוכשרים למקום 8.
רשומה מהעבר על ההגנה של הנאגטס: http://ballil.blogspot.com/2008/03/blog-post_19.html

החגיגה ההתקפית של הלייקרס:


הגנה אישית:
עוד לפני המשחק, היה ברור לכולם שלדנבר תהיה בעייה עם הלייקרס במצ'אפים בגלל יתרון גובה בולט בכל העמדות. אייברסון וה1.83 שלו לא יכולים לשמור את קובי שגבוה ממנו ב-15 ס"מ ולכן הגיע ג'ורג' קארל מהבית עם מצ'אפים חדשים וקצת משונים להגנה האישית איתה פתחה דנבר את המשחק: פישר-קארטר, קובי-מארטין, גאסול-כרמלו, אודום-קמבי וראדמנוביץ' - אייברסון. בשלב מוקדם מאד של הרבע הראשון נכנס וולטון במקום רדמאנוביץ וחגג על אייברסון (20 ס"מ מעליו בגובה), בדקות הראשונות כל ההתקפות של הלייקרס עברו דרך וולטון שכיווץ את ההגנה של הנאגטס שבאה לעזור לאייברסון בשמירה עליו ואח"כ מכן איחרה ברוטציה וגרמה ללייקרס לקבל זריקות חופשיות. וולטון סיים את הרבע הראשון עם 4 אס'.
העובדה שכרמלו אנתוני סיים את המשחק עם 30 נק' ו12 רי' יכולה להטעות הרבה אנשים, כרמלו היה איום. הוא לא ראה אף חבר לקבוצה וזרק זריקות קשות על ראש של שומרים טובים, 7 מ-12 הריבאונדים שלו הגיעו בהתקפה - כמעט תמיד מהחטאות של עצמו, וכל התקפה שהגיעה אליו נתקעה בגלל ההשתהות שלו עם הכדור (אין פלא שהדקות הטובות של דנבר הגיעו כשכרמלו היה על הספסל). כולנו יודעים שהוא לא אוהב לשמור, אבל לקבל 36 נק' על הראש מגאסול עם כמעט 75% מהשדה זאת בושה.

הגנה איזורית:
זה היה ברור שההגנה האיזורית תגיע בשלב מסויים ואכן ג'ורג' קארל שהתייאש מההגנה האישית המזוויעה של חניכיו, עבר להגנה איזורית 2-3 שהריצה דנבר חלקים רחבים העונה ועבדה נהדר במשחק הכי חשוב שלה העונה נגד גולדן סטייט.
שתי בעיות מרכזיות היו לדנבר בהגנה הזאת:
הבעייה הראשונה של דנבר הייתה ששחקניה שכחו שגם באיזורית צריך לשמור. הקו הקדמי זז באיטיות, שחקנים חדרו לסל ללא ליווי, ההגנה לא איתגרה זריקות מבחוץ ושחקנים לא סגרו לריבאונד מתוך הנחה מקובלת בהגנה איזורית של אי לקיחת אחריות אישית.
הבעייה השנייה באיזורית של דנבר הייתה דווקא של מאמנה, ג'ורג' קארל, בתיזמון הכניסה לשמירה איזורית. ההגנה האיזורית של ג'ורג' קארל התחילה שעל המגרש אצל הלייקרס: פארמר, וויאצ'יץ, רדמאנוביץ, אודום וטוריאף. כלומר, שלושה שחקנים אירופאים ששמרו איזורית לאורך הקריירה שלהם עד הגעתם לNBA, רכז מכללות מצויין שניהל את המשחק של UCLA מול כל סוג הגנה אפשרית ושועל ותיק בדמות אודום שהיה לטעמי המצטיין אתמול בשורות הלייקרס. תזמון הוא דבר מכריע בכדורסל, ומי יודע איך הייתה מצליחה האיזורית הזאת דווקא נגד ההרכב הפותח של הלייקרס ובעיית המיס-מצ'ים?
הלייקרס התקיפו את האיזורית בצורה טובה (לא שזה היה קשה במיוחד), הנעת הכדור מול התזוזה העייפה של ההגנה הביאה להרבה זריקות פניות מבחוץ (9 שלשות ב45% לליקרס לאורך המשחק ביום שבו קובי על 1 מ-5), הכדור הגיע הרבה לשחקן על ההייפוסט שצופף את ההגנה ופתח אופציות מסירה רבות והלייקרס עם הנעת כדור נכונה הגיעה לכמות עצומה של קרש-סל.

בכלליות יש לי הרבה מה לומר על ניהול המשחק הכושל של ג'ורג' קארל אתמול, החל בחלק ההגנתי בו טעה בשימוש בהגנות ובהתאמת ההרכבים ועד לחלק ההתקפי, עם הקרדיט המוגזם שכרמלו אנתוני מקבל כשקלייזה נמצא במשחק מדהים של 23 נק' עם 9 מ-13 מהשדה וה-0 IQ בהתקפה העומדת של הקבוצה שהגיעה לסקור של 114 נק' רק בזכות הברקות אישיות.
קשה לי לראות את הנאגטס של ג'ורג' קארל במתכונת הנוכחית עוברים את הלייקרס וקשה לי לראות את ראשי דנבר משאירים את ג'ורג' קארל בתפקיד לעוד עונה אחרי שראו מה הוא עשה עם סגל שיכול לקחת אליפות.


מעקב אקס פאקטורס: לאחר שעברו כל משחקי הסיבוב הראשון, הגיע הזמן לרשום מה עשו השחקנים שהגדרתי כאקס פאקטורס.
קייל קרובר - 11 נק' באחוזים טובים ב-25 דק', היה ממובילי הריצה של יוטה עם שתי שלשות רצופות ובלוק על טי-מאק.
ג'ורדן פארמר - השתתף בחגיגה ההתקפית של הלייקרס עם 6 נק' ו3 אס' ב18 דק'. משחק סולידי.
ראג'ון רונדו - משחק פלייאוף ראשון לגארד הצעיר עבר בהצלחה, 15 נק', 6 רי', 2 חט' ו9 אס' מול 0 אי', סיפתח נהדר.
חוזה קלדרון - עלה מהספסל וניהל בצורה טובה את המשחק של הראפס עם 9 נק', 8 אס' ו0 איבודים.
היידו טורקוגלו - משחק נהדר לטורקי עם 19 נק', 6 רי', 6 אס' באחוזים טובים ודאנק שיכנס להיילייטס של הסיבוב הראשון.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

פשוט הגנה מזעזעת של דנבר.. התקפת המשולש של הלייקרס והסווינג פשוט הרגו את ההגנה של דנבר.
תודה על הבלוג אחלה בלוג זה נהיה שם דבר בפורומים ובאתרי האינטרנט

האם תוכל להרחיב קצת יותר על מצ'אפ זונים וכאלה דברים שעושים בבוגרים, ועל התקפת המשולש של הלייקרס כשג'קסון התחיל ללמד אותה?

פסח שמח

Nba - IL אמר/ה...

תודה על המחמאות.
ברקע שיהיה לי חומר מצולם של מצ'אפ זון אני אעלה אותו לכאן.