יום שבת, 19 באפריל 2008

עונה סדירה NBA 2007\2008: סיכומים

אז רק לפני יומיים נגמרה אחת העונות הסדירות הגדולות בהיסטוריה מכל הבחינות (כמות טריידים, מאזנים, תחרותיות וכו..) וכבר הלילה אנחנו יוצאים לפלייאוף עם המון ציפיות כשבמערב כל תוצאה אפשרית ובמזרח גמר בין דטרויט לבוסטון נראה הכרחי ונצטרך לראות איך הווארד ולברון מנסים להרוס אותו. אמנם בערך כל אתר עם כתב שמכיר יותר מ3 קבוצות בליגה הכין כתבת סיכום לעונה הסדירה (וכולם גם נראו אותו דבר) אבל הרגשתי שגם עליי להראות את הזווית שלי, אז קבלו את זה, פרסי הבלוג לאחת מעונות ה-NBA הגדולות בהיסטוריה.

MVP - קובי בראיינט:
גם אני נקלעתי להתלבטות בין קובי לכריס פול אבל כנראה שלבסוף האי-הערכה של כל העולם למעשיו של קובי העונה גרמו לי לבחור בו. השורה הסטטיסטית נראית ככה: 28.3 נק', 6.3 רי', 5.4 אס', 1.8 חט', 0.5 בל' ומקום ראשון במערב הקשה בהיסטוריה ככל הנראה. יש הרבה דרכים לקלוע סל, קובי הוא הבחור שמכיר את כולם הכי טוב, אבל השנה נראה שהוא עושה הרבה יותר מזה, אמנם האסיסטים שלו לא מגיעים ממשחק קבוצתי כמו סטיב נאש אלא יותר מניצול העזרה בחדירות אך ניתן לראות שקובי של השנה מבין שקובי לבד לא יביא אליפות. קובי הוא קילר, גם בהתקפה וגם בהגנה הוא מוכן לרצוח את היריב וזה מה שהופך אותו גם לאחד משחקני ההגנה של העונה לטעמי ונותן לו יתרון על שאר המתמודדים איתו לתואר ה-MVP.

חמישיית העונה - כריס פול, קובי בראיינט, לברון ג'יימס, אמארה סטודמייאר ודוויט הווארד:
כריס פול הפך השנה לפליימיקר הטוב בעולם: הוא קולע, חודר, מוסר, שומר, חוטף, לוקח ריבאונדים, משפר את חבריו ועושה בערך הכל בשביל להפוך את הקבוצה שלו לטובה יותר. האקטיביות והבנת המשחק שלו הן משהו מדהים ואל תתפלאו עם עוד שנתיים נראה אותו מקבל את תואר ה-MVP.
לברון ג'יימס היה לאורך כל העונה פשוט בלתי עציר. בכל פעם שהוא רצה לקחת את הכדור עד לטבעת, הוא הצליח, כשהתעקשו לעצור אותו, הוא הצליח + עבירה. בפלייאוף יגיע המבחן הגדול שלו כשכל הקבוצות היריבות שישחקו נגד הקאבס יגיעו עם תוכניות מורכבות מהבית לעצור אותו, אם הוא יצליח לתת הופעה אינדיבידואלית ענקית כמו בגמר המזרח שנה שעברה, אז אולי נראה השנה אליפות בקליבלנד, אם לא, הם פשוט יאלצו לחכות שם שנתיים-שלוש.
אמארה סטודמייאר הוא הנהנה העיקרי מהגעתו של שאקיל לפיניקס. אמארה מקבל הרבה יותר חופש ומנצל את העובדה שהוא גובר על כל שומר שיציבו מולו ב1 על 1. לטעמי בשבועות האחרונים של העונה הוא היה אחד המועמדים גם לתואר ה-MVP של הליגה אבל עם ההגנה שלו המועמדות נפסלת על רמאות.
דוויט הווארד הוא ההפתעה הנעימה של העונה הזאת בליגה, הסנטר של אורלנדו הפך מבחירת דראפט ראשונה למפלצת הכי מפחידה בליגה. בחלק הראשון של העונה כשההגנות עדיין לא הכירו אותו הוא היה פשוט בלתי עציר כשקלע, קטף ריבאונדים, קלע, סגר את הצבע הרמטית בהגנה, קלע, זכה בתחרות ההטבעות, קלע, קיבל את הכינוי סופרמן, קלע ומדיי פעם הוסיף עוד כמה קליעות שהובילו את אורלנדו למקום 3 במזרח בעונה כיפית. מעניין יהיה לראות אותו בפלייאוף מראה את היכולת של תחילת העונה.

חמישייה שנייה: דרון וויליאמס, טי מאק, ג'ינובילי, גארנט, יאו מינג.

רוקי העונה - קווין דוראנט:
הציפייה שלי לראות את פורטלנד עם אודן בשנה הבאה היא ענקית ובנתיים אני צריך לבחור ברוקי העונה שלי בדוראנט, שחקן שראיתי בערך שניים וחצי משחקים שלו העונה אבל גם שתי קליעות קלאץ' ענקיות מול דנבר וכמה משחקים עם 30+ נק' שמראים שהילד מאוקלהומה מוכן לליגה, השאלה אם הסוניקס החלשים מוכנים אליו. עוד רוקיס עם עונה טובה: אל תורנטון, ג'מאריו מון, מייק קונלי, אל הורפורד ולאיס סקולה. כנראה שגם אני כבר מחכה לכתוב את הפיינה הזאת בעונה הבאה עם ביזלי, רוז, מאיו וכספי:-).

השחקן השישי - מאנו ג'ינובילי:
ללא ספק הבחירה הקלה ביותר שעשיתי בשנים האחרונות (הצבעתי קדימה), ג'ינובילי עולה השנה בכל ערב מהספסל ופשוט הורג את הליגה עם 19.5 נק', 4.5 אס' ו4.8 רי' ללילה של 31 דק'. וזאת רק ההתחלה כי מאנו הוא שחקן של פלייאוף.

השחקן המשתפר - היידו טורקוגלו: (ראה רשומת אקס פאקטורס)
באמצע העונה הלב שלי היה עם קלדרון בקטגוריה הזאת, אבל דעיכה קטנה של הרכז הספרדי מול סיום מצויין של הפורוורד הטורקי גרמה לי לבחור בו כשחקן המשתפר של העונה הזאת, רק שימשיך כך בפלייאוף. מועמדים נוספים: מהמט אוקור, ראפר אלסטון וראג'ון רונדו.

חמישיית ההגנה: כריס פול, קובי בראיינט, שיין באטייה, טיישון פרינס ודוייט הווארד.
ובלי קטנוניות על הצבת פרינס בעמדה מספר 4.

חמישיית המאכזבים: סטפן מארבורי, ג'מאל קרוופורד, קווינטון ריצ'ארדסון, זאק ראנדולף ואדי קארי.
סליחה מראש לקירק היינריך על אי הופעתו בקטגוריה.

הקבוצה המאכזבת - מאימי היט:
אמנם מיאמי זכו בפרס רק כי הניקס הוצאו מהקטגוריה עקב התירוץ של "לא כוחות" אבל מקבוצה עם דווין וויד, שאק\מאריון ועוד חבילת נגרים זקנים שיודעים לקלוע אתה מצפה להרבה יותר ממקום אחרון בליגה, למעשה בתחילת העונה ציפיתי לחצי גמר מזרח. אבל למרות הכל במיאמי יש אופטימיות באוויר לגבי השנה הבאה והדראפט הקרוב, חמישייה של דריק רוז, דוויד וויד ושון מאריון היא לא דבר של מובן מאליו, רק שהראש של הצוות של מיאמי יהיה מספיק חכם בדראפט הקרוב והחזרה של מיאמי לצמרת המזרח יכולה להיות מהירה מהצפוי.

מאמן העונה - ריק אדלמן: אם לא יצא לכם להבין מהרשומות הקודמות כאן על עמדתי בנוגע לתואר מאמן העונה אז הכנתי בשבילכם את הקטגוריה הזאת בסיום. ריק אדלמן חיבר קבוצה עם רכז מהרחוב, שני סטארים שמגיעים למרפאה יותר מלמגרש האימונים, רוקי מעורער וסנטר ותיק שמדבר פחות ברור מדני נוימן לתלכיד הקבוצתי הטוב בליגה, ואפילוקיבל על זה פרס עם רצף הנצחונות ההיסטורי.

3 תגובות:

Oren אמר/ה...

לא בחרת בקווין גארנט לחמישית העונה, ואפילו לא לחמישיית ההגנה? ברצינות?!
קווין גארנט הוא לא רק שחקן ההגנה של העונה, הוא קבוצת ההגנה של העונה. תראה מה הוא עשה לסלטיקס!

Nba - IL אמר/ה...

אין ספק שמה שעושה השנה קווין גארנט בבוסטון הוא דבר ענק, גם מבחינה התקפית, גם מבחינה הגנתית ולמיטב ידיעתי גם מבחינה חברתית.
גארנט יושב על בוסטון כמו כפפה ליד והפרס הכי יפה שהוא יכול לקבל על זה הוא אליפות. לצערי יצא שהוא לא מופיע בנבחרות למרות שבשתיהן הוא מבחינתי השחקן השישי. בחמישיית העונה הרגשתי שאני חייב לשתף את אמארה והווארד בגלל השיפור הענק של שניהם והדומיננטיות. ובחמישיית ההגנה קובי הוא מובן מאליו ואת פרינס ובאטייה היה לי חשוב להכניס בגלל היותם אנדר רייטדים.
בכל אופן, תהיה בטוח שלא אני, ולא שום חובב NBA מעלימים עין מהדברים הגדולים שעושה השנה גארנט.

אנונימי אמר/ה...

אפשר לשאול במה מהמט אוקור השתפר השנה?