יום רביעי, 23 באפריל 2008

הדומיננטיות של הווארד

דווייט הווארד מהאורלנדו מג'יק הפך היום לאחד היחידים בהיסטוריה שנותן בשני משחקי פלייאוף רצופים מספרים של 20 ו20 (משחק מספר 1: 25 נק', 22 רי'; משחק מספר 2: 29 נק', 20 רי') כשהלילה הוא מוסיף רק 3 בל' לעומת 5 במפגש הקודם. דוויט הווארד שזכה לכינוי "סופרמן" אחרי הזכייה בתחרות ההטבעות בפברואר נראה בלתי עציר, הוא משלב כמות נדירה של כוח ואתלטיקה ולא נראה שאחד מגבוהי הליגה יכול להתמודד איתו מבחינה הגנתית.

התצוגה של הווארד הלילה:


הווארד הפך השנה מבחירה ראשונה בדראפט למפלצת בלתי ניתנת לעצירה בתוך הצבע. הווארד עובד במהלך כל קיץ על שיפור יכולתו האישית ונראה שהשנה כשגופו הגיע למימדים אדירים, הוא מקבל תמורה לעבודתו הקשה. פטריק יואינג עבד עם הווארד ששיפר את הסיומת שלו ועמד על 60% מהשדה בעונה הסדירה ו67% עד כה בפלייאוף. הוא מלך הריבאונדים של הליגה ולמד לשחרר את הכדור קדימה לאחר התפיסה ולדחוף את קבוצתו להתקפת המעבר. אפשר לומר שהווארד צריך לשפר את יכולת המסירה שלו כשמגיע עליו הדאבל אפ אבל מרבית הדאבל אפים שעושים עליו פשוט לא מזיזים לו. אחוזי העונשין שלו מזעזעים (שחקן שמגיע הרבה לקו) אבל בעלייה קטנה במשחקים האחרונים ונראה ששיפור שלהם יהפוך אותו לשחקן קטלני הרבה יותר.
מבחינה הגנתית הוא גם עובד נהדר העונה בניגוד לגבוה הקפיצי השני בליגה (אמארה סטודמייאר), הוא משמש כמטרייה אווירית בכל ניסיון כניסה לצבע של אורלנדו, שולט לגמריי בריבאונד ואף חוטף חטיפה למשחק. והוא רק בן 22.

Dwight Howard Workout:


הווארד הוא הריבאונדר הטוב בליגה והנה וידאו מצויין שלו בו הוא מסביר על הדומיננטיות שלו במאבקי הריבאונד:


טיפים לשיפור הריבאונדים:

  • תמיד לסגור את היריב (בוקס אאווט) ולעמוד לפניו, גם אם מדובר במאבק על ריבאונד התקפה. לשחקן שמצליח לסגור את יריבו יש יתרון מכריע במאבק על הריבאונד. במהלך הבוקס אאווט צריך לרדת עם הגוף נמוך ולהשתמש גם בידיים כדי למנוע מהיריב להשיג את הכדור.
  • מרבית הכדורים החוזרים נופלים לצד הנגדי מצד הזריקה ולכן כדאי להתמקם בצד זה מבעוד מועד.
  • ריבאונד הוא עניין של מיקום לא פחות מעניין של מימדים, גם שחקנים נמוכים כמו קיד עם חוש לריבאונד יכולים לסיים משחק עם לא פחות ריבאונדים משחקנים שגבוהים מהם ב-20 ס"מ.

אין תגובות: