יום שבת, 12 באפריל 2008

הדבר הגדול הבא - ריקי רוביו

אחרי מספר פוסטים על דור העתיד של הכדורסל הישראלי, הרגשתי צורך לכתוב פוסט אחד על דור העתיד של הכדורסל העולמי. אם עדיין לא יצא לכם לשמוע את השם ריקי רוביו (וזה קשה לחובב כדורסל), אז כדאי מאד שתתחילו לשנן את השם הקליט טוב מאד בראש, כי בשנים הקרובות סביר להניח שכולנו נקום בלילות כדי לראות ב-NBA קוסם כדורסל חדש.
היכרות קטנה: ריקי הוא יליד שנתון 1990, כלומר תלמיד כיתה י"ב בגילו (להשוואה קטן מנועם לוי ובן רייס בחצי שנה) המתנשא ל1.93 ומשחק בשתי עמדות הגארד בחובנטוד בדאלונה הספרדית.
תודעת הציבור לריקי התחילה כבר בעודו בן 12 כשהרשים סקאוטרים רבים מרחבי העולם בטורנירים לבני גילו אך הפריצה הגדולה של ריקי הייתה בגיל 14 כשזומן לנבחרת הקדטים של ספרד, הילד השתתף באליפות אירופה עם ילדים שגדולים ממנו בשנתיים אך הצליח להרשים ולרשום ממוצעים טובים בטורניר בו קטפה ספרד את מדליית הארד. ההתלהבות של העם הספרדי מרוביו הייתה עצומה ובגיל 14 ו11 חודשים רשם רוביו הישג סנסציוני כשזומן לקבוצה הבוגרת של ג'ובנטוד בדאלונה והפך לשחקן הצעיר ביותר שמשחק בליגה הספרדית הראשונה, ובשלב מאוחר יותר גם לשחקן הצעיר ביותר שמשחק במפעל היורוליג.
אירוע השיא בקריירה הקצרה של הילד היה באליפות אירופה לקדטים שנערכה במולדתו, ספרד. ריקי סיים את הטורניר עם ממוצעים של 23.3 נק', 12.8 ריבאונדים, 7.1 אסיסטים ו-6.5 חטיפות - כשהוא מסיים את הטורניר כמוביל בכל אחת מהקטגוריות. רוביו השיג במהלך האליפות שני משחקים של טריפל דאבל ומשחק אחד של קוואדרופל-דאבל (!), אך כל זה מתגמד לעומת משחק הגמר שלו נגד רוסיה בו הוא נתן את השורה הסטטיסטית המדהימה הזאת: 51 נקודות, 24 ריבאונדים, 12 אסיסטים ו-7 חטיפות ושלשה מדהימה מחצי מגרש עם הבאזר בנפילה שכפתה הארכה:



כיום ממשיכים להעיד על רוביו שהוא משתפר מדקה לדקה ואתרי האינטרנט ממשיכים לשבור את הראש בנוגע לעיתוי המתאים ליציאתו לדראפט ה-NBA. מאמניו של רוביו מנסים להגדיר את עמדתו היחידה כרכז למרות שמבקרים רבים טוענים שהילד משחק הרבה יותר טוב כסקנד גארד בגלל הקושי שלו לשלוט בקצב המשחק. רוביו הוא לא סקורר במלוא מובן המילה למרות הנתונים הסטטיסטיים שלו, הוא מצליח לקלוע כ"כ הרבה פשוט כי הוא יותר מדיי טוב. בעזרת הנתונים האתלטיים שלו הוא מצליח לפרוץ כל הגנה ולסיים נהדר את החדירות שלו לטבעת או באסיסט לחבר לקבוצה. הקליעה שלו טובה אך לא מושלמת, אבל כשרואים את כמות האימונים השבועית שלו, ניתן להאמין שעם הזמן היא תהפוך למצויינת. חלקים טוענים שגם את משחק ההגנה שלו הוא צריך לשפר אך כשמסתכלים על מוטת הידיים הארוכה שלו והיכולת הפיזית שתהיה לו בעוד כשנתיים כשיגיע לגיל בוגרים, ניתן לשלול את הטיעון הזה ואף לומר שרוביו יוכל להפוך לשחקן הגנה גדול עם חוש הריח שלו לחטיפת כדורים וקטיפת ריבאונדים.

ספורטאים צעירים רבים כבר התגלו כפלופים ענקיים אבל בקשר לריקי רוביו ניתן להתחייב שהוא יגיע לטופ, גם אם זה יהיה רק בדראפט 2011, גדל כאן אחד משחקני הכדורסל המוכשרים שגדלו ביבשת, האירופאים משווים את הנער לפטרוביץ והאמריקאיים למג'יק ג'ונסון - אבל רק המאמנים של הנער מאמינים שהוא יהיה עוד יותר גדול משניהם.

מיקס ריקי רוביו:

תגובה 1:

יוני אמר/ה...

שחקן ענק
שעוד נשמע עליו רבות..

תודה על המאמרים הנפלאים
ועל העבודה הקשה שאתה משקיע

עלה והצלח!!