יום שישי, 4 באפריל 2008

TNT NBA fundamentals Rip Hamilton- Moving without the ball

ממשיכים עם סדרת הרשומות לשיפור יסודות הכדורסל של NBA TNT Fundamentals, היום הפינה תעסוק בתנועה ללא כדור, וכשאומרים תנועה ללא כדור, אומרים ריפ המילטון. השוטר הנהדר של דטרויט הוא אומן תנועה ללא כדור, מספר מאמנים שאיתם דיברתי בנושא ריפ טוענים שהוא השחקן הקשה לשמירה בNBA, הוא לאורך כל המשחק נמצא בתנועה במטרה לנסות ולקבל את הכדור במקום הטוב ביותר ובצורה הטובה יותר. ריפ רץ כל המשחק במחשבה שהמגן שלו תמיד התעייף לפניו.



עקרונות עליהם צריכים להקפיד כדי לנוע נכון ללא כדור וליצור מצב קליעה:

  • שינוי קצב - אין צורך לרוץ כל הזמן במהירות שיא כדי להתפנות, שחקן שינוע באינטלגנציה וישנה את הקצב בכל יציאה מחסימה, יפתיע את היריב ויצור לעצמו עוד מרווח זמן לקליעה פנויה.
  • פתיחה נכונה של הרגליים - חשוב מאד לקבל את הכדור בעמידה שתאפשר לשחקן גם לקלוע, גם למסור וגם להתקיף את המגן בחדירה אם הוא יוצא מהר מדיי.
  • יציאה נכונה מחסימות - חשוב מאד להקפיד על מעבר של כתף לכתף בכל חסימה כדי לעכב את המגן ביציאה אל המתקיף.
  • שנה את סוגי החיתוכים - כדי להיות כמה שיותר לא צפוי וכמה שיותר קשה לשמירה, עלייך לשנות את סוגי החיתוכים אל הסל בכל פעם: ויקאט, אייקאט, בקדור וכד.

וזה מה שמעיד ריפ על עצמו:
“When guys know you’re constantly moving, nobody wants to guard you. I think I’m in the best shape in the league. I tell people if I ever get tired, I know the person guarding me is exhausted.”

“I developed my mid-range game because that’s the one area very few players stand out in these days.”

“I work on seeing the whole floor, setting up teammates.”

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

פוסט נפלא, כרגיל, כיף גם לראות את השילוב בין כל האלמנטים בבלוג - טקטיקה, עבודה עצמית ומבט על הנוער.
כמה דברים שעלו אצלי במהלך הקריאה (את הוידאו אני כבר מכיר וממש אוהב):
א. ריפ = רג'י מילר. התנועה המושלמת שלו בלי כדור עולה על של רג'י, הקליעה לא באותה רמה. אפילו רג'י כשפרש אמר על המילטון שהוא ממש מזכיר לו את עצמו. אם יצא לך לראות את המשחק האחרון של רג'י מולו אז בוודאי תיזכר בראיון הזה שבא אחרי סיום מרגש למשחק - רג'י יורד וכל שחקני דטרויט באים לחבק אותו. אני הצטמררתי למרות שלא אשכח לרג'י את הדחיפה של מייקל לסל ניצחון ענק.
ב. שינוי המהירות הוא אכן הדבר הכי חשוב שיש בתנועה off the ball וממש לא הרבה שחקנים עושים את זה, וחבל.
ג. כתבת שביציאה מחסימה השחקן צריך להגיע למצב שכל האופציות פתוחות לפניו - אותי לימדו שלא משנה איפה ומתי אתה מקבל את הכדור זה צריך להיות ככה. אני מתעצבן כל פעם על הלפרין שמקבל כדור קרוב לקו החצי ולא במצב שהוא מאיים על הסל, או שתוך כדי חדירה ברור שהוא לא יכול לעצור ולזרוק.
סתם הבהרה - אני כותב על הלפרין כי ממש כואב לי לראות אותו - יש לו כישרון מטורף אבל הוא מעצבן אותי כשבפיק אנד רול הוא תמיד ננעל על משהו מסויים (בד"כ מסירה לשחקן שמתגכלגל) ומבזבז את כל שאר התכונות שלו.

Nba - IL אמר/ה...

תודה רבה על המחמאות.

א. ההשוואה בסגנון המשחק בין המילטון לרג'י מילר היא נדרשת. רג'י יזכר כשחקן גדול יותר בגלל הדומיננטיות וההצלחה שלו בפלייאוף בתקופה שבה שיחקו שחקנים גדולים כמו ג'ורדן, סטוקטון וכד'.
הטווח של מילר היה גדול יותר משל המילטון שמצטיין בזריקות מחצי מרחק בלבד. כשיוצאים מקו השלוש הוא הופך לקלעי רגיל בליגה.

ג. הלפרין הוא דווקא לא שחקן שסובל מבעיית יסודות, הבחור עבר תחת המאמנים הטובים בארץ בקבוצות ונבחרות הנוער ואף יצא לשחק באחד המועדונים הטובים ביותר לפיתוח כשרונות באירופה.
אני מניח שהבעייה של הלפרין נובעת יותר מחוסר ביטחון.

אנונימי אמר/ה...

Today there is still plenty of activity in all the area mines.

As adults riding motorcycles, we usually don't even think about steering. Also onsite is a physics lab, which is in The underground psychic lab is in use today, by the University of Minnesota.

My web blog - mining