יום רביעי, 5 במרץ 2008

אישית לוחצת

אחת הסיבות המרכזיות להצלחת UCLA העונה היא ההגנה האישית שמריץ מאמנם, בן הוולאנד. הגנה ללא גימיקים וקיצורי דרך, אישית לוחצת, Man2Man, כמו שכתוב בספר. שעושים את זה כ"כ טוב אין שום צורך בשימוש באיזוריות שונות ובמלכודות של לחץ על כל המגרש.



וידאו נוסף נגד וושינגטון סטייט שמשודרת בטלוויזיה שלנו בפוקס ספורט לעיתים קרובות, שימו לב לתוצאה:




מפתחות באישית של UCLA:

  • לחץ תמידי על מובילי הכדור שגורם לירידה בקבלת ההחלטות של המתקיף ולאיבודים רבים. שחקן עם כדור תמיד נשמר חזה אל חזה, לא נותנים לשחקן המתקיף אוויר לנשימה. הקבוצה הישראלית שעושה את זה הכי טוב ממה שראיתי היא קבוצת הנוער של עירוני רמת גן שנמצאת בצמרת ליגת נוער לאומית.
  • השחקנים ששומרים "אוף דה בול" נמצאים במצב deny, לא לתת למתקיף את המסירה הקלה.
  • בכל פעם שהכדור נכנס לאיזור הפוסט מגיע הדאבל אפ, כשהמתקיף שנמצא במרחק מסירה אחת נשמר בdeny ושני שחקני ההגנה האחרים במצב עזרה. הרוטציה נהדרת.
  • כל שחקני ההגנה סוגרים לריבאונד ולא מאפשרים למתקיפים סיכוי לריבאונד התקפה. כמה שזה נשמע פשוט לכל מאמן, אפסיות הקבוצות שעושות את זה נכון ולא נותנות ליריב בכלל ריבאונד התקפה.

לצערי הרב, מעטים מאמני הנוער שמרבים לשמור באישית וניתן לראות יותר ויותר קבוצות ששומרות הגנות איזוריות לאורך חלקים נרחבים של המשחק. מספר אגודות מחייבות את המאמנים לאחוזים מסויימים של דקות של שמירה אישית. מאמני הארץ חייבים להבין, שחקנים לא ילמדו לשמור טוב ונכון כשהם שומרים איזורית. מאמנים צריכים למצוא את המינון הנכון של שמירה איזורית, 100% אישית עד גילאי ילדים, 80% מנערים ומעלה. בקרוב מאד אני אעלה לכאן פוסט עם יסודות ההגנה האישית.

Defense is a state of mind, an attitude. Your desire, hustle and level of energy are as much important if not more than your skill. You should be a proactive player, not a reactive player.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

I usually do not drop a great deal of responses, however after reading
through a lot of comments on "אישית לוחצת".
I actually do have a few questions for you if it's allright. Is it just me or does it seem like a few of the remarks look like they are coming from brain dead folks? :-P And, if you are writing at other social sites, I would like to follow you. Would you list of all of all your social community pages like your twitter feed, Facebook page or linkedin profile?
My web site :: http://www.shpil.Com/

אנונימי אמר/ה...

I'm amazed, I have to admit. Rarely do I come across a blog that's equally educative and amusing,
and without a doubt, you have hit the nail on the head. The
problem is something which too few folks are
speaking intelligently about. Now i'm very happy I found this in my hunt for something regarding this.
Also visit my homepage Biocourse.Org

אנונימי אמר/ה...

If you desire to increase your experience only keep visiting this site and be updated with
the hottest information posted here.
Also see my site - Afbase.com

אנונימי אמר/ה...

Hello, I wish for to subscribe for this webpage to take hottest updates, so where can i do
it please help out.
Also visit my weblog :: Instant Loans