יום חמישי, 6 במרץ 2008

NBA Fundamentals: Bruce Bowen on Man-to-Man Defense

הפוסט הזה נכתב כהמשך ישיר לפוסט שפורסם אתמול ועסק ביעיליות של הגנה אישית טובה. באופן די ברור, הדבר הראשון שצריכה קבוצה שמאמינה בהגנה אישית היא חמישה שומרים טובים על המגרש בכל רגע. לצערי הרב, אין קבוצות רבות בישראל שיכולות להריץ הגנה אישית לאורך זמן בגלל ששחקנים רבים בארץ פשוט לא יודעים (או לא רוצים) לשמור. הבעיה הזאת כ"כ חמורה, שראיתי עשרות קבוצות ישראליות שנפגעו מזה, מקבוצות נוער ועד נבחרת ישראל.
מילים טובות על ברוס בואן קשה לי לומר בגלל האופן הלא ספורטיבי שבו הוא משחק אך ללא ספק מדובר באחד משלושת שחקני החוץ ששומרים כיום הכי טוב בעולם (ביחד עם טיישון פרינס וקובי בראיינט לטעמי). בואן יכול להוציא שחקן מפוקוס לאורך משחק שלם ורבים המשחקים בהם ניתן לראות אותו מנטרל את כוכב היריבה.
NBA Fundamentals: Bruce Bowen on Man-to-Man Defense:



מפתחות לשמירה אישית נכונה:

  • הגנה אישית נעשית עם הרגליים ולא עם הידיים, עד כמה שזה נשמע ברור מאליו, חצי משחקני הנוער של ישראל שומרים עם הידיים ולא רק עם הרגליים. העבודה בהגנה צריכה להיות בעזרת צעדי הגנה דרך הרגליים, עם הידיים ניתן להפריע למתקיף בעת מסירה וזריקה אך ללא מגע.
  • הגנה נעשית בישיבה עם פיסוק מסויים בין הרגליים כדי לתת לגוף באלאנס טוב שלא יקנה כל הטעייה של המתקיף. "Make sure your head is always lower than the head of the guy you are guarding. "
  • סגירת האמצע - תמיד עדיף לגרום למתקיף ללכת לכיוון הצד וללא כיוון האמצע. הרבה יותר קל להביא עזרה מהצד ואפשרויות המתקיף מעטות יותר.
  • על מנת לשפר את ההגנה האישית שלך, בקש מהמאמן באימונים תמיד לשמור את המתקיף הטוב ביותר בקבוצת היריב. כמו כן, זאת לא בושה להגיע לפני האימון ולתרגל צעדי הגנה בזמן שכל שאר השחקנים זורקים לסל שלשות. עבודה עם סולם זריזות ומדרגות יכולה גם כן לשפר את צעדי ההגנה.

אני מרגיש שכל מה שאכתוב על נושא ההגנה יהיה קלישאתי, ברוס בואן אמר בעצמו בוידאו המצורף "Offense Wins Games, Defense Wins Championships" ואין אחד שיודע את זה יותר טוב ממנו.

אין תגובות: