יום שני, 10 במרץ 2008

ככה לא עושים התקפה אחרונה

הצבתי לעצמי אתמול למטרה לראות שלושה משחקים: מכבי-חולון, הדרבי התל אביבי בכדורגל וסן אנטוניו-פיניקס. שלושה מפגשי פלייאוף מבחינת החשיבות שלהם. היה לי דווקא קשה להאמין שהמשחק שעליו אני הולך לכתוב בבלוג יהיה המשחק בין מכבי ת"א לחולון. נהנתי כמעט מכל דקה של כדורסל, חולון עשתה רכישות נהדרות בקיץ והיא מועמדת לאליפות בפיינל פור הקרוב לא פחות מירושלים או בני השרון.

ניכנס אל המשחק 9 שניות לסיום כשהוצאה היא 85-84 לטובת מכבי והכדור של חולון מהצד. דורסמן לוקח פסק זמן כדי לנסות לארגן תרגיל שיביא למצב קליעה נוח ב9 השניות שנותרו, לאחר שככל הנראה לא הצליח להגיע למבוקשו, לוקח דורסמן פסק זמן נוסף. לכאורה, מספיק זמן כדי לארגן תרגיל מספיק מורכב שיוכל להביא סל בקבוצה מלאת סקוררים כמו חולון. הכדור נכנס לתחומי המגרש ועד שדיקסון עובר את קו מחצית המגרש נותרות על השעון 6 שניות. דיקסון מוסר מסירה על מטר לסימונס שחודר חדירה רוחבית שמובילה לזריקת התאבדות ואיירבול מעל הראש של ביינום. על הריבאונד מצליח להסתער דיקסון שנחסם ומכבי מנצחת.
לקח לי מספר שניות להבין את מה שראינו בהתקפה הזאת. 2 פסקי זמן לקח דורסמן בשביל חדירה רעה של סימונס לאיזור קשה במגרש. אני לא מדבר על תרגיל מסובך (שלא תמיד אפשר לסדר ב6 שניות שהיו לחולון בחצי המגרש) אבל לפחות לראות פיק אנד רול \ חסימה כדי לשחרר שחקן לזריקה או אפילו בידוד מהיר של אחד השחקנים בפוסט אפ.
מכיוון שלא מצאתי ברשת עדיין וידאו של ההתקפה הספציפית (אתם מוזמנים לשלוח), ניתן לראות כאן את תקציר המשחק: http://sport5.co.il/articles.aspx?folderid=914&docid=33834&lang=HE
דורסמן טען בראיון שלאחר המשחק שהוא מאוכזב מהמשמעת הטקטית של שחקניו וזה מובן לחלוטין, אך שחקנים צריכים לקבל את המשמעת הטקטית דרך המאמן. תאמינו לי שלפיני גרשון זה לא היה קורה.

אם כבר מבודדים שחקן להתקפה אחרונה אז שיראה ככה:


ואם כבר צפיתי...

  • עומרי כספי היה נהדר (כמו שהוא בערך כל העונה), למה הוא לא ראה דקה בהפסד הכואב של מכבי ביום חמישי? מתי הוא יקבל את המקום בחמישייה במקום בלותנטאל? אני לא בטוח עוד כמה מכבי תוכל ליהנות מכספי לפני שהוא בורח ל-NBA, בנתיים היא צריכה להפיק ממנו את המקסימום, וכשהילד עובד קשה, אז מגיעות לו דקות.
  • אולי ההפסד הזה מגיע לטובה? חולון ניצחה כבר פעם אחת את מכבי השנה והסיכוי להשלים עלייה 3 ניצחונות בעונה (כשהאחרון בפלייאוף הוא החשוב ביותר) הוא נמוך מאד.
  • חבל לראות במשחק כ"כ מלהיב את אצטדיון נוקיה שומם, אך ניתן לוותר לקהל שהעדיף את הדרבי. נקווה שתצוגות כדורסל כאלה ימשכו קהל נוסף למגרשים.
  • ביינום במגמת שיפור, שומר על אחוזים מצויינים כבר מספר משחקים ועל יחס אסיסטים-איבודים סביר. צביקה מראה בו אמון וזאתי הדרך היחידה של שחקן מסוג זה להצליח.

2 תגובות:

Assaf N אמר/ה...

יופי של בלוג! הגעתי בטעות, ונשארתי הרבה מעבר למה שתיכננתי. תמשיך כך!

Nba - IL אמר/ה...

תודה רבה