יום שישי, 21 במרץ 2008

תרגיל בקדור מהיר

עם כניסתנו למארס מאדנס, סביר להניח שתקבלו כאן בימים הקרובים יותר פוסטים שעוסקים בכדורסל המכללות (אבל עם כמו שמערב הNBA נראה אין לדעת מה יותר ימשוך אותי). הרשומה הזאת תעסוק בניצחון של ארקנסו על טנסי, משחק בין שתי קבוצות טובות בעלי גארדים חדים ומוכשרים שהוכרע בדקות הסיום עם מספר מהלכים טובים ויעלים של ארקנסו:


בקטע הראשון בוידאו ניתן לראות תרגיל בקדור נהדר ונפוץ של ארקנסו שמסתיים בהליאופ מספר שניות לאחר תחילת ההתקפה. שחקן מספר שלוש מכדרר את הכדור ומוסר לשחקן מספר 4 שנמצא באיזור הטופ אוף דה קי, כעת שחקן מספר 5 עולה מאיזור האותיות אל איזור קשת השלוש וחוסם חסימת בקדור את השומר של שחקן מספר 3. שחקן מספר 4 מעביר את הכדור למספר 1 שמוצא את שחקן מספר 3 פנוי מתחת לסל להליאופ קל.
שחקן מספר 4 עולה לקבל את הכדור למעשה רק כדי לפתוח את ההגנה למטה, הרי התרגיל יכל לזוז בדיוק אותו דבר גם אם בתחילתו מספר 3 היה מוסר את הכדור ישר לשחקן מספר 1, הבעייה במקרה כזה היא שהצבע יהיה "פקוק" יותר ומסירת הבקדור לא תמיד תתאפשר. ברגע שהצבע פתוח ושני הגבוהים של הקבוצה נמצאים באיזור קשת השלוש, מסירת הבקדור תגיע אל היעד באחוזים גבוהים.


אני מניח שלהרבה מהקוראים המהלך הזה העלה "דז'ה וו" בגלל השימוש הרב של קבוצות בו. הקבוצה שרובנו ראינו בה את התרגיל הייתה מכבי של פיני גרשון שהשתמשה בתרגיל הרבה פעמים דווקא בשלבים המוקדמים של המשחק כשוויציץ' או באסטון חסמו לפארקר שקיבל מסירות נהדרות משאראס שהקפיצו את ההיכל.

נ.ב: שמחתי לראות שהתחזית שלי אכן התממשה והרצף של יוסטון נשבר אחרי ניצחון מספר 22, כל הכבוד ליוסטון שנתנו חודשיים ענקיים של כדורסל!

אין תגובות: