יום שלישי, 13 במאי 2008

ראן אנד גא(רד)ן

צעקות ה"פטרו את אייזאה" ברחבי מנהטן הצליחו להשיג את מבוקשן כשמייק ד'אטוני, מאמנה המוערך של הסאנס בשנים האחרונות, הגיע לתפוח הגדול. אין מאמן יותר מתאים למה שהקהל בניו יורק רוצה ממייק ד'אנטוני שמשחק לאורך הקריירה שלו בשיטת ה"ראן אנד גאן" שאיתה הגיע בפיניקס להישגים מצויינים. אוהדי הניקס, כמו בתחילת כל עונה בערך, אופטימיים מתמיד אחרי השינויים בעמדת המאמן ולקראת השינויים בסגל השחקנים, כשהנהלת ניו יורק יוצאת בהצהרה שהיא תעשה הכל כדי שלברון יגיע לקבוצה עד שנת 2010 בה הוא משתחרר מחוזהו. כמו כן, הסגל של הניקס בנוי כך שבעוד כשנתיים תקרת השכר הגבוהה שלו תתנקה עד הסוף ועם קצת עזרה מאלוהים בהגרלת הלוטרי שתביא לקבוצה בחירה גבוהה בדראפט, הקרקע נראית מוכנה מתמיד להגעה של כוכב גדול לקבוצה.

השאלה הגדולה ברחבי ניו יורק בימים אלה היא בנוגע לסגנון המשחק של ד'אנטוני בקבוצה בעונה הבאה. הניקס תצטרך לעשות שינויים מהותיים בסגל בשביל לבצע התאמה לשיטת הראן אנד גאן.
שיטת הראן אנד גאן בנוייה על יציאה מהירה להתקפות המעבר כשכל חמשת השחקנים מגיעים במהירות אל חצי המגרש של היריבה. המטרה היא יצירת סל בשניות הראשונות של ההתקפה לפני שההגנה מספיקה להסתדר. הקבוצה של ד'אנטוני בפיניקס הייתה בנוייה בהתאמה מושלמת למשחק הראן אנד גאן: רכז שרואה נהדר את המגרש ודוחף את הכדור מצויין קדימה בדמות סטיב נאש, ביגמנים אתלטים שיודעים לרוץ כמו סטודמייאר, בריס דיאו ובריאן סקינר, מפלצת אתלטית כמו שון מריון וקלעים נהדרים מבחוץ כמו ליאנדרו בראבוסה.
הניקס לעומת זאת מורכבת מרכז אנוכי שלא מתאים לשיטה בדמות סטפן מארבורי ושני גבוהים כבדים כמו אדי קארי וזאק ראנדולף. ברור לכולם שחייבים להגיע שינויים בולטים בסגל הניקס בקיץ הזה כששלושת אלה הם המועמדים הבולטים לטרייד בשל בעיותם על המגרש וערך השוק הגבוה שלהם יחסית. בתמורה למארבורי, קארי וראנדולף על הניקס להביא בטרייד שני גבוהים אתלטיים שיודעים לשמור ורכז חדש וקבוצתי. במידה והניקס תקבל בחירת טופ 2, סביר להניח שהקבוצה תלך בכל הכוח על דריק רוז הנהדר, אך גם בבחירה של טופ 7 הניקס צפוייה לבחור ברכז, או ג'יי מאיו הבעייתי.
במבט מהיר בסגל של הניקס ניתן למצוא שלושה שחקנים בלבד שבנויים בשביל ראן אנד גאן: נייט רובינסון, ג'מאל קרוופורד ורנאלדו בלאקמן, אך גם דיוויד לי וקווינטון ריצ'ארדסון יכולים לשחק בשיטה זאת משחקני הרוטציה של הקבוצה.


נעים להכיר, מייק ד'אנטוני:


למייק ד'אנטוני תהיה המון עבודה בשביל להעמיד את הניקס בחזרה על הרגליים, החל מבחירות הדראפט ובניית הסגל ועד הוצאת האגו מהכוכבים ובניית הגנה טובה. שחקנים רבים מוזכרים כמועמדים לניקס ומדהים לראות שעדיין הקבוצה הכושלת נחשבת כיעד אטרקטיבי בקרב שחקני הליגה, אך ד'אנטוני חייב להבין שעליו לא לחזור על טעויות בניית הסגל שנעשו עם סטיב פרנסיס, זאק ראנדולף ואדי קארי ולהימנע מהבאת שחקנים כמו כרמלו אנתוני ואו ג'יי מאיו, אלא ללכת יותר לכיוון שהביא לקבוצה את דיוויד לי ורנאלדו בלאקמן עם החתמת שחקנים בסגנון רון ארטסט ודריק רוז.

עוד על התקפת ה-Run and Gun ברשומה הקודמת וב-DVD של ברוס וובר, מאמן מכללת אלינוי, שהביא אלינו את דרון וויליאמס הנהדר: "Competitive Games & Drills for Transition Basketball".

Coach Weber begins by differentiating between a "run and gun" and "run and score" mentality. He sees the offensive transition game as a way to ease the pressure off your half court offense to manufacture points. Weber starts with basic one-on-one drills and then builds into more game-like situation. He places an emphasis on defensive transition early in the season because other team's offenses are not fully developed. When teaching the fast break, there are four main focus areas: warm-up, primary drills, early offense and competitive play. Without a numbers advantage, he teaches the "transition motion" game, which flows right into half court offense. Drills include three-man fast break, 5-0 conditioning, speed lay-ups, three-man weave, 3-on-3 transition defense drill and 3-on-3 box out and transition. The 20-point game is Weber's favorite competitive drill. This is a full court 3-on-3 drill that also serves as a great conditioner

2 תגובות:

Oren אמר/ה...

http://hoopshype.com/salaries/new_york.htm
אני לא מאמין שאני אומר את זה, אבל המצב בניקס הרבה יותר טוב ממה שציפיתי. הניקס בכל מקרה נכנסים לבניה מחדש, ובעוד שנתיים לא ישאר שם כמעט אף שריד לקבוצה הנוראית ההיא. ד'אנטוני חתם ל4 שנים כחלק מתוכנית העל של הניקס, ובעוד שנתיים יהיה בסיס לכוכבים שיבואו לניו יורק. שחקנים יחתמו שם בגלל השוק הגדול, בגלל הצעירים ובגלל שד'אנטוני אהוד על השחקנים שלו: האימונים הקצרים, המשחק המהיר והאופי הנחמד (הוא "מאמן של שחקנים").

2 הערות:
1. Q-ריץ' נתן עונה מצוינת תחת ד'אנטוני בעונת השיא של הסאנס איתו (04/05), ואין סיבה שלא יוכל לשחק כך שוב.
2. ב20 במאי נדע יותר מה הכיוון עם הלוטרי של הדראפט (הניקס עם המאזן הרביעי הגרוע בליגה, כמו הבלייזרס בעונה שעברה שקיבלה את הבחירה הראשונה), אבל גם אם הניקס לא יזכו לבחור ברוז או בביילס אני רואה אותים מנסים להחתים רכז ראן&גאן דומיננטי כמו בארון דייויס, שיסיים חוזה העונה או בעונה הבאה ויעשה חיים עם ד'אנטוני בניו יורק.

אנונימי אמר/ה...

זה די ברור המצב של הניקס בקשר לבחירות הדראפט.
אבל למה שהניקס יעבדו שנתיים אם הם יכולים ללכת על הצעירים שלהם ולחזק ע"י הבחירות.
בהתחלה יהיו רק 4 שחקנים בחמישיה של ראן אנד גאן,
נייט רובינסון, קרופורד, ריץ', דייויד לי, זאק רנדולף.
זאת חמישיה נחמדה, עם לא מעט יכולת לרוץ ראן אנד גאן, ובסיס די בסדר להתחיל קבוצת ראן אנד גאן.
בעזרת, קארי יעוף, וברגע שהחוזה של ראנדולף יגמר, החתמה מהירה של סנטר מסיבי (או פיתוח רוקי מהדראפט של שנה הבאה) וכמובן בחירת רכז טוב לראן אנד גאן בשנה הזאת.