יום שבת, 24 במאי 2008

האזורית הלא חוקית של הלייקרס

הלייקרס נראים כקבוצה הטובה ביותר עד כה בפלייאוף אחרי סוויפ מרשים על דנבר, ניצחון גורף על יוטה ופתיחה מרשימה נגד האלופה. הרשים אותי מאד הלילה שהלייקרס הצליחו לשחק נהדר גם כשקובי היה על הספסל והצליחו לעבור את רף 100 הנקודות גם במשחק סולידי ושקט של פאו גאסול. הלייקרס נראית כתלכיד קבוצתי מצויין עם הגנה שלא מוערכת מספיק וקילר שיכול להכריע לבד כל משחק.

אחת מההתאמות ההגנתיות שעשה פיל ג'קסון בשני המשחקים הראשונים של הסדרה היא מעבר להגנה אזורית. אנחנו יודעים שג'קסון לא אוהב להביא דאבל טים ושהספרס יודעים מצויין מה לעשות מול דאבל טים, ולכן דרכו של ג'קסון להתמודד עם ההתקפה של הספרס היא בהגנה אזורית לא חוקית:



הלייקרס מתעלמים משחקן הספרס בפינת הוויק סייד כשאודום מגיע לאיזור הצבע על מנת לצופף אותו ולהביא את העזרה על השחקן בפוסט. בתמונה למטה ניתן לראות איך ההתכווצות של אודום לכיוון האמצע יוצרת מצב של שני מתקיפים על שלושה שומרים בבול סייד ושלושה מתקיפים על שני שומרים בוויק סייד.

עופר שלח הזכיר בשידור את העובדה שפיל ג'קסון אוהב ללכת על קצה החוקים של הליגה ואכן ההגנה האזורית הלא חוקית השתלמה לו: הספרס נשארו על 71 נק' ורק פעמיים לאורך המשחק נשרקה לחובתו שריקה של 3 שניות הגנתיות שגררה לזריקת עונשין אחת. כשפיל ג'סקון עושה את חישוב הכדאיות של השמירה הזאת, אין פלא שהוא בוחר ללכת איתה כאחד הכלים ההגנתיים לאורך הסדרה.

יובי בראון, הול אוף פיימר מאמן NBA בDVD מצליח בשם Hubie Brown's Defensive Playbook for Success:

Hubie Brown's defensive system has been successful at the high school, college, ABA, and NBA levels. A limited number of drills are the key to intense, consistent defense according to Hubie. Keeping practice at 90 minutes allows for properly paced drills and a constant level of increased intensity. He demonstrates the jam and turn technique, which limits the offensive player's view and forces him to turn his shoulder. Drills include the Z drill, which promotes pressure man-to-man defense with proper technique; and the 2-man drill, which focuses on getting the ball into the post. Getting through screens is a difficult skill to perfect on defense. He teaches the shooting the gap technique to take scoring cuts away from good shooters. Teaching points on the close out are no middle, leg up & touch waist and contest the shot. Techniques for defending the back screen, red-white-blue, changing defenses and fronting the post are shown as well. As a bonus, Hubie also mixes in some late game offensive plays that are proven to win close games.

אין תגובות: