יום ראשון, 11 במאי 2008

קאבס מצופפת את ההגנה ומשאירה את רונדו פנוי

במצב של 2-0 לטובת בוסטון בסדרה, היה ברור שמייק בראון הצטרך לשלוף שפן מהכובע כדי להישאר בחיים בסדרה הקשה הזאת. בוסטון עדיין ללא ניצחון חוץ בפלייאוף והפסד חוץ נוסף של החברה בירוק יכול להכניס אותם לבעייה מנטלית קשה לקראת ההכנות שלהם למשחקי החוץ הקרובים. הפלייאוף הוא משחק שבנוי על התאמות ומייק בראון הגיע היום עם אסטרטגיה הגנתית חדשה, כל ההגנה מצטופפת לכיוון הכדור כאשר קליבלנד מהמרת ומשאירה את ראג'ון רונדו שעדיין לא הגיע לסדרה הזאת פנוי. את הגנה זאת, שנקראית Overload, יצא לנו לראות גם במשחק בין הנאגטס ללייקרס בתחילת הפלייאוף. ההימור בלהשאיר את רונדו ההססן פנוי השתלם עם 3 מ-10 מהשדה של הגארד הצעיר, דוק ריברס שהבין את הנעשה על המגרש זרק לפרקט את סם קאסל הותיק עם הקליעה המצויינת מחצי מרחק, אך גם קאסל לא הצליח להעניש את הקאבס עם 0 מ-6 מהשדה. בסופו של דבר במשותף שיחקו רונדו וקאסל 40 דק' בהן תרמו במשותף 8 נק' ו2 אס'.




ההגנה של הקאבס נראתה דומה מאד להגנה של הלייקרס בסיבוב הראשון, כשהיא משאירה פנוי את השחקן שהכי פחות מאיים על הסל מבחינה התקפית כדי למנוע את התפוקה הגדולה מהשחקנים המובילים בהתקפת הסלטיקס.



פילוסופיית ההגנה שהגיע איתה מייק בראון בסופו של דבר ניצחה את המשחק אך לא מבטיחה כלום למשחקים הבאים בהם יגיע דוק ריברס עם התאמות משלו. הגנת ה-Overload הצליחה לעצור את הסקוררים הבולטים שזאת מטרתה: גארנט 17, פירס 14, אלן 10 = סלטיקס 84, אבל לא הייתי בונה על עוד יום קליעה כזה של קאסל.

מארק פוקס, מאמן מכללת נבאדה, על בניית הגנה אישית:

Coach Fox's mantra is "if you don't defend, you don't play." Holding players accountable for defensive play starts with a commitment to that end of the floor. Coaches need to determine the most effective way to protect the basket. Fox teaches players to take charges to protect the goal. Another key is playing the pass as well as defending the dribble. The one-on-one drill emphasizes tracing the ball with hands. This drill can be done full court or stationary. Defending on the wing takes a square stance while defending the pass and the dribble. The shell drill puts several components of defense together into one drill. This versatile shell drill allows the coach to cover multiple situations that occur in a game. A defender must be able to guard every spot on the floor. Fox teaches his philosophy on teaching the down screen, back screen, on ball screen, curl cut, denying cutters, help side position, one-on-one from the wing, help and recover, getting through screens and the cross screen.


אין תגובות: