יום חמישי, 8 במאי 2008

התקפת איזורית 2-3

אז לאחר שפירסמתי כאן בעבר כבר הרבה רעיונות לסטים שלמים נגד הגנה אזורית, רציתי לשתף אותכם בסט חדש שמצאתי באינטרנט אך עדין לא יצא לי לנסות על קבוצה שלי, הסט מתאים להתקפת אזורית 2-3, ההגנה האזורית הנפוצה ביותר.

הסט מתחיל במבנה של 2-3 כששחקנים מספר 4,5 נמצאים באיזור הלואו פוסט בצד אחד ושחקן מספר 3 באיזור הלואו פוסט בצד שני. שחקן מספר 3 צריך להיות קלעי מצטיין ושחקן מספר 5 שחקן פוסט מצטיין.
התרגיל מתחיל גששחקן מספר 1 מעביר את הכדור לשחקן מספר 2 שמוציא את הכדור לשחקן מספר 3 שיוצא החוצה.
שחקן מספר 3 מחזיר את הכדור לשחקן מספר 2.
שחקן מספר 3 עושה תנועה על הבייסליין לכיוון הפינה של הוויק סייד כששחקנים מספר 4 ו5 חוסמים לו את השחקנים בדרך כדי לתת לו לקבל את הכדור בעמדה טובה. בנתיים שחקן 2 מוסר את הכדור לשחקן מספר 1.

כעת נוצרות 2 אופציות:
אופצייה 1:
במידה ושומר מספר 4 נשאר עם שחקן מספר 3 שהתפנה לזריקה, מנסה שומר 4 למשוך אליו בתנועה את שומר מספר 5 ולאפשר לרכז את אופציית המסירה לסל קל למספר 5.
אופצייה מספר 2:
במידה ושחקן מס' 3 הצליח לקבל את הכדור פנוי על קו השלוש הוא מקבל את הכדור מהרכז ועולה לזריקה.


אופצייה נוספת במידה ולשחקן 3 אין את המרווח המתאים לזריקה, היא להעביר את הכדור לשחקן מספר 5 בבידוד על שומר מס' 5 והפיכת הסט לאינדבידואלי. במידה ושומר מספר 3 יביא את העזרה מתח לסל, שחקן מס' 4 ישאר פנוי.
על התקפת איזורית מתוך ה-DVD של מאמן דיוק ואחד ממאמני המכללות הגדולים, מייק ששבסקי:
In an energetic and information-packed on-court presentation, Coach Krzyzewski explains the zone offense and principles he uses in attacking a half-court zone defense. Krzyzewski believes the secret to effective zone offense is to keep it simple by running one highly effective offense that can be utilized against even the most potent defenses. Coach Krzyzewski has designed a zone offense that is easy to implement and impossible to stop! In addition, Coach K shares the five major components of this efficient offense when invading the zone. Coach K teaches all of these principles in-depth and provides numerous drills for attacking the 2-1-2 and 1-2-2 zone. This video is essential for any coach interested in learning how to execute Coach K's simple offense and the best, most efficient way to breakdown a zone defense.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

פוסט ממש מעולה.
הצלחתי ללמוד המון על איך מתקיפים את האזורית הזאת. אני מקווה שתמשיך לפרסם פוסטים עם כאלה תמונות מפורטות בעתיד.

כמו כן, עוד שאלה, האם תוכל לעסוק גם בתרגילים ובדברים מהליגה הישראלית המעניינת שלנו? יש הרבה דברים נחמדים שאפשר לדבר עליהם, למשל הגליל הפסידו היום למכבי, למרות האחוזים לשלוש הנמוכים, הגליל שמרו אזורית, וגם עשו כמה תרגילים נחמדים. אני ישמח עם תעשה כמה פוסטים על הליגה המעניינת שלנו.

Nba - IL אמר/ה...

דבר ראשון, תודה רבה על המחמאות.
דבר שני, יש לך טעות קטנה כי גליל ניצחה את מכבי היום אבל סביר להניח שהתבלבלת.

בקשר לליגה הישראלית, אני אשמח לכתוב על הליגה אבל אני נמצא בבעיה של חומר מצולם. במידה ואני אצליח להשיג וידאים של מהלכים בודדים מתוך משחקי ליגה (וניסיתי המון בעבר ללא הצלחה), אני אפרסם כאן פוסטים של ליגה ישראלית.

אנונימי אמר/ה...

תרגיל פשוט מצוין אני ינסה את זה אם הקבוצה שלי אחי תעלה עוד כאלה!