יום שלישי, 20 במאי 2008

הספרס שוברים את הדאבל טים של ההורנטס לניצחון בסדרה

ס"א הפכה הערב לקבוצה הרביעית והאחרונה שמבטיחה את מקומה בגמרים האיזוריים, בדרך לסדרה מרתקת נגד הלייקרס על רשות המערב החזק בשנים האחרונות. הספרס עבדו קשה לאורך כל הסדרה וגם הלילה בניו אורלינס ציפתה להם עבודה קשה, משחק 7 שגרתי עם הרבה עצבים והרבה פחדים. ההורנטס שיחקו את המשחק כקבוצה שבאה לא להפסיד ולא כקבוצה שבאה לנצח וכנראה שכחה שהיא הקבוצה עם יתרון הביתיות ועם המקום השני במערב. שחקני ההורנטס פחדו מלקחת זריקות גדולות וברבע האחרון את הקאמבק הגדול של ההורנטס יצר דווקא פארגו, וכשפארגו הוא השחקן שמוביל את הקבוצה שלך ברבע הרביעי, אל תבנה על לנצח את סן אנטוניו של גרג פווביץ'.

ההתקפה של סן אנטוניו פשוט לקחה לאורך כל הערב את מה שההגנה של ניו אורלינס נתנה לה. ביירון סקוט החליט להביא דאבל טים על כוכבי הספרס ונענש על כך פעם אחר פעם עם הנעת כדור מושלמת של אחת מהקבוצות שמניעות את הכדור הכי טוב בהיסטוריית הליגה. מצד שני, אי אפשר לבקר את בירירון סקוט על החלטתו מכיוון שפארקר, ג'ינובילי ודאנקן היו גוברים ב1V1 על שומריהם ועלולים לסבך את שחקני המפתח של ההורנטס בבעיית עבירות.
הנעת הכדור של סן אנטוניו מול הדאבל טים של ניו אורלינס:




נגד הדאבל טים בפיק אנד רול של פאקר ודאנקן:

בדיוק כמו שהספרס תקפו את כריס פול במשחק הקודם, ניו אורלינס החליטו לתקוף ברבע הראשון בדאבל טים את טוני פארקר לאחר כל פיק אנד רול שלו עם דאנקן ובכך לעצור את אחד המפתחות להתקפת הספרס. אך פארקר הניע את הכדור באינטלגנטיות לברוס בואן שהמשיך במסירה לאוברטו שניצב מתחת לסל במצב של 2V1 ועושה מזה נק' קלות.


דאבל טים על הפוסט:

את הבידודים של דאנקן בפוסט אין ממש אפשרות לעצור ללא דאבל טים, ואכן כריס פול הגיע לעזור בהגנת על פוסט על דאנקן בכל פעם שהכדור הגיע אליו בפוסט. דאנקן הוציא החוצה את הכדור בחזרה, והספרס המשיכו בהנעת הכדור הנהדרת שלהם למציאת אודוקה פנוי לשלשה בפינה הימנית ובנקודה הרחוקה ביותר מכריס פול שאמור להגיע אליו ברוטציה.
עופר שלח דיבר בשידור של קליבלנד-בוסטון על מחקר מעניין שמצא שהשלשה מהפינה הימנית היא השלשה שנכנסת הכי הרבה בכדורסל. ככל הנראה האחוזים של השלשה הזאת כ"כ גבוהים בגלל שמדובר במקום שאליו כמעט תמיד יגיע הכדור לאחר הנעת כדור טובה ובגלל העובדה ששחקנים לא לוקחים שלשות מהפינה מכדרור (דבר שמוריד את האחוזים). בכל אופן, בעזרת הנעת הכדור המצויינת שלה, קלעה סן אנטוניו 12 שלשות לאורך המשחק, סכום מטורף בהתייחס לסקור הנמוך ולעובדה שמדובר על משחק 7 בפלייאוף במגרש חוץ.

בסופו של דבר ס"א מגיעה פעם נוספת לגמר האיזורי, אך הפעם לא בטוח שבתור פייבוריטית. ס"א שיחקה בה"כ משחק ממוצע מאד גם בחלק ההגנתי והסקור הנמוך נובע מעיקר מהפחד מהמעמד שפגע בזריקות של הצעירים של ההורנטס. ניו אורלינס צריכה להרים את הראש אחרי עונה גדולה בידיעה שהסגל שלרשותה רק השתפר משנה לשנה, ועם רכז כמו כריס פול, העתיד בניו אורלינס ורוד מתמיד. המאמן ביירון סקוט בסיום המשחק: You have to go through some things before you can really understand how good it's going to feel when you get to that next level. You don't go from not making the playoffs to winning a championship. It just doesn't work that way. ... We're headed in the right direction.

ג'יי רייט על בניית מערכת הגנתית: Looking for a defense that is an effective full court press, deceptive at _ court, and keeps your team at an advantage at half-court? Jay Wright's Multiple Defense System is the perfect defensive weapon to give your team a man-to-man-based defense that is completely adaptable to your team's and your opponent's strengths and weaknesses! He builds the system around the half-court defense, and then adds in the court and full-court defenses and shows how they work together. The advantages of Wright's multiple defenses are they take away the center of the court, they do not give up easy shots, and they contain the ball. He also provides a section on "blitzing" situations, and shows how these multiple defenses can turn quickly into advantageous double teaming situations and ways to force poor passes at any area of the floor.

אין תגובות: