יום חמישי, 1 במאי 2008

פיטסבורג במהלך סיום קבוע

במידה ותצפו בשני מהלכי הסיום של המשחקים הצמודים של מכללת פיטסבורג נגד דיוק ונגד וילנובה, תוכלו לראות שבשניהם שיחקה פיטס' בדיוק את אותה התקפה בשניות הסיום, בפעם הראשונה זה נגמר עם סל גדול וניצחון בנקודה על דיוק ובפעם השנייה זה נגמר באיבוד כדור והפסד בנקודה לוילנובה.
לאחר צפייה בוידאו כאן למטה שמראה את שני המהלכים, תוכלו לראות שמדובר בדיוק באותו מהלך פרט לשינוי בשחקנים המבצעים אותו.



התרגיל ההתקפי אינו תרגיל מיוחד. המטרה היחידה היא לבצע חסימה בין גבוה ונמוך שתכריח את ההגנה לחילוף וליצור מצב של מיסמץ' כשעל הגארד הנמוך והזריז שומר גבוה כבד ואיטי יותר ועל הגבוה החזק שומר גארד קטן יותר.

החסימה חייבת להיות טובה וחזקה כדי להכריח את ההגנה לעשות חילוף ואחריה הגבוה צריך להתגלגל (רול) במהירות פנימה כדי להשאיר את הגארד מבודד על שומר שלא יכול לשמור אותו. מרגע החסימה, התרגיל הופך לבידוד של 1V1.

התרגיל הזה מצליח בסיטואציות מאוחרות במשחק בגלל הקונצנזוס של מאמני כדורסל על חילופים בכל חסימה כדי שלא יווצר מצב בו יהיה איחור ביציאה לשחקן עם הכדור. המהלך שנקרא בשם "5 up" נוצר ע"י מאמן פיטסבורג כדי לנצל את ההחלטה של מאמנים אחרים לסוויצ'ים בכל חסימה בשניות הסיום, המהלך למעשה יוצר שני מיסמצ'ים אך בדרך כלל בהתקפה האחרונה (בניגוד לשאר חלקי המשחק) מעדיפים ללכת למיסמץ' בו שחקן נמוך מקבל שומר גבוה.

אלה היו דברי אנשי פיטסבורג לאחר ההפסד לוילאנובה בו כשלה הקבוצה להגיע לסל בהתקפה ההאחרונה:

Against Duke, Fields pulled up and made a 3-pointer to give Pitt a 65-64 victory. If Ramon had scored, the final score would have been identical. But Villanova trapped Ramon at the top of the key, and he fumbled the ball away.

"It was the same play we ran in the Duke game, basically," senior guard Keith Benjamin explained."It's called five-up screen. Sometimes you get a hard hedge like they did, sometimes you don't. There's no way of knowing.

"That time they hedged much harder and trapped at the top. We just lost the ball. They just made a great adjustment. They snuffed it out. In instances like that, you have to think on the fly, and it just didn't work for us today."

לאחר שמסתכלים של שני המהלכים ניתן לשלול את טענותיהם של אנשי פיטסבורג שזוקפים את אי הצלחת התרגיל להגנה של וילאנובה. וליאנובה שמרה בפוזשן האחרון בדיוק כמו שדיוק שמרה בו והסיבה היחידה שנראית לכישלון הקבוצה להגיע לזריקה טובה היא פשוט איבוד האחיזה של רונאלד רמון. בסופו של דבר ניתן להבין ששחקנים הם אלה שמכריעים משחקים, גם במידה והתרגיל של המאמן הוא התרגיל הטוב ביותר ששורטט אי פעם, אי ביצוע נכון של אחד השחקנים יכול להפוך אותו לסתם עוד תרגיל, ומצד שני, גם תתרגיל רע של מאמן יכול לנצח משחק עם הברקה של אחד השחקנים.

אין תגובות: