יום שישי, 16 במאי 2008

הספרס ממלכדים את כריס פול במשחק ה-P&R

כריס פול הפך השנה לפליימייקר האולטימטיבי של הליגה: הוא יודע לייצר לעצמו נק', לייצר לחבריו נק', ללקט בכל משחק מס' ריבאונדים למרות גובהו הנמוך, לשמור לא רע בכלל ולחטוף מצויין. בגלל כל העובדות האלה, המטרה הראשונית של כל קבוצה שמשחקת נגד ניו אורלינס היא לעצור אותו ולקוות שכך גם יעצר השטף ההתקפי במשחק של ההורנטס. לאחר שדאלאס נכשלה במשימה לעצור אותו, כריס חגג גם על חשבון האלופים במשך חמישה משחקים וחצי עד שנתקל בהתאמה החדשה שיצר גרג פופוביץ לגביו: לאחר כל פיק אנד רול, לכדו את כריס פול שני שחקנים שחייבו אותו להוציא את הכדור מהיד, וכך גרמו לכך שמקבל ההחלטות הטוב בליגה, לא יהיה מקבל ההחלטות בהתקפה של ניו אורלינס. השינוי של גרג פופוביץ' היה מפתיע בשל עיתויו, כ-20 דק' לפני שהסדרה והעונה של הספרס יכלו להיגמר.


מלכודת בפיק אנד רול:
הדאבל אפ שקיבל פול הוא לא מהדאבלאפים האגרסיביים שיוצא לנו לראות כששחקנים עפים למתקיף על הפנים. שני שחקנים מכריחים אותו למסור מסירה קשה במקום שיחתוך אותם בכדור ושאר השחקנים נמצאים במעין סוג של איזורית בתוך הצבע בגלל החיסרון המספרי.

גרג פופוביץ' הראה בהתאמה הזאת למה רבים חושבים שהוא מאמן הכדורסל הטוב בעולם, כשכפה על כריס פול משחק של 8 אס' ו3 אי', למרות שהוא עומד בסדרה על ממוצע של 11 אס' ו1.5 אי'. השינוי בהגנת הספרס ברבע השלישי בילבל ושבר את ניו אורלינס שקלעה בו רק 12 נק'. עכשיו על פופוביץ' יהיה ליצור התאמות חדשות לקראת המשחק הכי גדול עד כה בפלייאוף בבית של ניו אורלינס.

בקלטת ה-DVD של Geno Auriemma שזכה 5 פעמים בתואר מאמן הכדורסל של השנה ב-NCAA ניתן ללמוד על 8 תרגילי הגנה אפקטיביים:

Coach Auriemma used his swarming half-court defense to blanket offenses, holding opposing teams to 35% field goal percentage in the 2003-2004 season. In 8 Essential Defensive Drills, Auriemma teaches the drills he uses to build a dominating defense and shares his proven philosophy on half-court defense. The intensive on-court demonstrations of these drills will provide a concise guide for how to use them in your everyday practice plan. These energetic drills highlight the rotations and responsibilities of every player on the court. Auriemma emphasizes the importance of close-outs, the block-out, ball pressure, and demonstrates variations of 4-on-4, 6-on-4, and 8-on-5 shell drills. You will learn the basic movements required when playing man-to-man, along with how to guard the ball in full- and half-court situations. Coach Auriemma teaches the fundamental skills that can raise your defense's level of play!

אין תגובות: