יום שני, 22 ביוני 2009

הנאגטס מלמדים איך להתמודד עם Overload Defense

הרבה זמן לא הייתי איתכם בגלל מספר אילוצים, אך כעת לאחר סיום הפלייאוף ב-NBA והעונות הסדירות באירופה, חזרתי עם הרבה חומר בשבילכם. אני נמנע מלעשות כאן רשומת סיכום עונה, שאני מאמין שתוכלו למצוא בכל אתר ספורט סטנדרטי, אך אני רוצה לכתוב היום על אחת הקבוצות המפתיעות ביותר של העונה.
רק בשנה שעברה ביקרתי את הנאגטס על הופעתם בפלייאוף מול אותה קבוצה של הלייקרס, אך נראה שג'ורג' קארל עשה שיעורי בית וההופעה המכובדת מאד של דנבר בפלייאוף הנוכחי התבססה על משחק התקפי נבון יותר, כרמלו אנתוני בוגר יותר וטרייד מצויין שהביא לנאגטס מנהיג אמיתי על המגרש.

הלייקרס דגלו גם השנה באותה אסטרטגייה הגנתית לעצירת הנאגטס, כשהשתמשו בהעמסה של שחקן הגנה נוסף למניעת החדירה של כרמלו אנתוני. הנאגטס באו מוכנים מראש והצליחו לשבור את ההגנה פעם אחר פעם בעזרת משחק חיתוכים מצוין. הנה הניתוח של ג'ף ואן גאנדי:




הלייקרס השתמשה ב-Overload Defense לאורך כל העונה וגם בפלייאוף הקודם, היא מבוססת על כך שבדרך כלל אחד מהגבוהים (גאסול או ביינום), מגיעים לסטרונג סייד כדי למנוע את החדירה של כרמלו אל הטבעת. זה כמובן משאיר את אחד הגבוהים פנוי, ובגלל שהגבוהים של הנאגטס לא ניחנים בקליעה טובה מבחוץ, הדבר הטוב ביותר בשבילם הוא לבצע חיתוך פשוט אל הסל, ולקבל את הכדור לדיש או לליי אפ.
כרמלו מבחינה אישית הפיק לקחים מההופעה המזעזעת שלו בפלייאוף הקודם, ראינו השנה שחקן חכם יותר, רעב יותר ואחד מהסקוררים הטובים שילוו אותנו לאורך העשור הקרוב.


הדראפט מתקדם אלינו בצעדי ענק והסיכויים שנראה ישראלי ראשון ב-NBA ביום חמישי הקרוב עולים מיום ליום. בנתיים אני ממליץ לכם לקרוא שני מאמרים שפירסמתי מבעוד מועד על שניים מהשחקנים הבולטים בדראפט הקרוב: בלייק גריפין וריקי רוביו.

אין תגובות: