יום חמישי, 25 ביוני 2009

רוקטס ב- Double Stagger to Curl Set

כבר יצא לי לכתוב כאן פעמים רבות על הסט גיים המשובח של ריק אדלמן והרוקטס. יוסטון נתנה העונה הופעה מכובדת מאד בפלייאוף, ובעזרת שני שומרים ענקיים (באטייה וארטסט), היוותה את המכשול הכי קשה לקובי וללייקרס, ולהזכירכם, כל זה כשהיא ללא שני הסטארים הבכירים שלה ואחרי שהעיפה את הרכז שלה לפרוח בפיינאליסטית.
במצב הנוכחי שנכפה על יוסטון, ארטסט הופך באופן אוטומטי לסקורר הראשי של הקבוצה, ובידאו הנ"ל, נוכל לראות כיצד הקבוצה עובדת עבורו בסט גיים הסבלני והמתוכנן שמאפיין אותה.



בוידאו אתם מקבלים הסבר נחמד על הסט, אבל החלטתי להוסיף קצת. הסט מתחיל בפורמט של 1-2-2, כשהגארדים בפינות. שחקן 4 יוצא לקבל את הכדור מהרכז (אלמנט שאדלמן מאד אוהב בגלל יכולת המסירה הטובה של הגבוהים שלו). הרכז ושחקן מס' 5 יוצרים חסימה כפולה לשחקן מספר 3, שהולך לכיוון הבייסליין, ואז מבצע וי קאט כדי ל"הדביק" את השומר לחסימות.
במידה והשומר מחליט לעבור מתחת לחסימות, הסקורר המרכזי של הקבוצה מקבל זריקת חצי מרחק פנוייה, זריקה שהמאמן מסכים לחיות איתה לאורך כל המשחק.

במידה והשומר מחליט לנסות ולעבור בכוח את החסימות, הדרך של שחקן מספר 3 אל הליי אפ או אל הדאנק אמורה להיות פנוייה. במידה ושומר מספר 2 מחליט להגיע לעזרה מהוויק סייד, מחכה בפינה קלעי לשלשה נוחה. אני אוהב את הסט גיים שמכתיב ריק אדלמן בגלל הפשטות שלו. הוא נותן לשחקנים את החופש כמו בMotion Offense לקרוא את ההגנה ולהגיב.

יום NBA גדול היום: זה התחיל בטרייד שיעניק לנו לצפות בשיתוף פעולה היסטורי והיסטרי בין שאק ללברון, אני לא בטוח ששאק זה מה שהקאבס צריכים כדי לעלות מדרגה אחת למעלה, שאק צריך רכז טהור יותר ממו וויליאמס שיפעיל אותו והנוכחות שלו בצבע תפריע לחדירת של לברון. וימשיך עם דראפט בו יבחרו כמה שחקנים שאמורים להשפיע השפעה מכרעת על עתיד הליגה (רוביו, גריפין ועל השאר העתיד יספר) וככל הנראה אף ישראלי ראשון עם חוזה מובטח ב-NBA.

2 תגובות:

יוסי אמר/ה...

כיף שחזרת!
נהניתי שנה שעברה ואני נהנה עכשיו ללמוד.
יש לי שאלה ספציפית לרשומה זו אך היא גם חשובה כשאלה כללית:
כיצד ניתן למנוע את ההתקפה הזו? במקרה הזו אני הייתי חושב על הוראה של המאמן המגן לצאת בחסימות לעזרה על הגארד שהגיע מהפינה, בעיקר במשחק כזה שבו הגבוהים של הרוקטס לא כל כך מאיימים התקפית, בטח שלא בהשוואה לוייפר ה"אקדוחן".
ובכלליות - האם תוכל להוסיף בסוף הרשומה שתי דרכים שבהם המאמן היריב יוכל להתמודד עם המהלך\שיטה המוצגת ברשימה?
תודה רבה, המשך כך!

Nba - IL אמר/ה...

אני חושב שיש הרבה דרכים להתמודד עם התרגיל הזה, והכל תלוי ביריבה נגדה משחקים.
על שחקן מספר 5 יהיה קשה להמר ולעזוב אותו, בגלל שסיבוב קטן שלו אחרי החסימה והוא פנוי ללייאפ, אבל ניתן להביא עזרה מהשומרים של שחקנים 1\2, שניהם יוצאים לשלשה אבל אני חושב שלשחקן מס' 3 שעם הכדור יהיה הרבה יותר קשה למצוא את שחקן מס1 על ה-3. כמו כן, ניתן לבצע את מה שההורנטס ביצעו בדוגמא הראשונה, כששחקן מס'5 מגיע לעזרה ושחקן מס1 משלים אותו מהר ברוטציה.