יום ראשון, 25 בינואר 2009

הקאבס בהתקפה בשביל לברון

הגעתו של מו וויליאמס לקליבלנד עומדת עד כה בכל הציפיות: הקבוצה מנצחת, ההגנה נהדרת (בן וואלאס חוזר לעצמו), הבחור קולע למעלה מ16 נק' למשחק באחוזים מצוינים, אך יותר מכל, לברון פורח. וויליאמס מוריד המון לחץ מלברון שנהג להוביל את הכדור במהלך השנים האחרונות, כעת ללברון נשאר להתעסק בדבר שהוא יודע לעשות הכי טוב, לקלוע. בלתי אפשרי למצוא התקפות של הקאבס מבלי שהכדור עובר אצל לברון, על אף שהוא לא הרכז, בראון רוצה לתת לו להרגיש את הכדור בכל הזדמנות אפשרית ולראות כיצד ההגנות מגיבות אליו בשביל לאפשר לאחד מחבריו לקבוצה לקבל את הזריקה הטובה ביותר. מרבית ההתקפות של קליבלנד מתחילות בחסימה ללא כדור ללברון, שמנסה לקחת את הדבר הכי טוב שההגנה נותנת לו.


חסימה ללא כדור ללברון:
המהלך מתחיל בסט של 1-2-2. שחקן מספר 1 מוסר לשחקן מספר 4 וממשיך אל הפינה הקרובה. כעת שחקן מספר 2 עולה לכנף ומקבל את הכדור משחקן מספר 4, באותו הזמן שחקן מספר 5 חוסם חסימה ללא כדור לשחקן מספר 3 (לברון).

לברון מקבל את הכדור ונמצא במצב של פיק אנד רול מבודד עם שחקן מספר 5. לברון יכול ללכת לפי 3 אופציות: חדירה על הבייס ליין, שלשה וחדירה מהאמצע. בכל פעם לברון בוחר ללכת לפי מה שההגנה נותנת לו. חשוב לזכור שאין שחקן שיכול לעצור את לברון ב1V1 בעולם.

במצב של חדירה לאמצע היכולת של לברון היא הקטלנית ביותר. חשוב לזכור שלברון מוקף בקלעים מצויינים ( ווסט, שרביאק, וויליאמס וגיבסון), ולכן כל עזרה לחדירה לאמצע, תצטרך להסתייע ברוטציה מצויינת כדי למנוע את השלשה הפנוייה.

פרשן רשת ESPN ציין את העובדה שקיבלנד משחקת פעם אחר פעם את אותו מהלך התקפי. אני חושב שאם יש מהלך פשוט, שמביא ליכולות ביטוי את היכולות של השחק המוביל שלך ונותן לו להיות מקבל ההחלטות בהתקפה, אין סיבה לא לשחק אותו בעקביות. אם תתעמקו בהגנה, אין דרך אמיתית לעצור את התרגיל הזה, לברון עדיף בליגה על כל שחקן ב1V1 וכל מחשבה על עזרה או טראפ תוביל לשלשה פנוייה של חבריו. הצוות המסיע של לברון העונה משרת אותו בצורה מצויינת: יש רכז, יש קלעים ויש גבוהים הגנתיים, כל מה שנותר ללברון לעשות זה לקלוע וליצור. עם הניסיון מהשנתיים האחרונות, ההגנה הנהדרת, החיזוק החדש ולברון גדול - אין מעצורים לקאבס.

אין תגובות: