יום שבת, 17 בינואר 2009

טקסס טק בטראפים בהגנה אזורית ואישית

פט נייט, בנו של המאמן האגדי בובי נייט ויורשו כמאמן טקסס טק, נכנס לעמדת המאמן הראשי במהלך העונה שעברה ושמר על מרבית עקרונותיו של אביו בסגנון המשחק של קבוצתו, במיוחד בצד ההתקפי. עם פתיחת העונה הנוכחית, נוכחנו לראות מספר שינויים במשחק של הקבוצה, כשהבולט שבהם הוא שימוש בטראפים והגנות איזוריות. אביו של פאט, בובי נייט, האמין בהגנה אישית בטקסס טק ובכל קבוצה נוספת בה אימן במהלך הקריירה, מעניין אם גם הוא מתפלא שבנו משתמש בהגנות איזוריות במשחק אחד כמו שהוא השתמש בעונה שלמה.
הנה שתי דוגמאות לטראפים בהגנת טקסס טק מתוך המשחק נגד מכללת סנטנרי. ההגנה עבדה נפלא במשחק וסנטנרי נשארה על 14 נק' בירידה למחצית.

Watch Texas Tech Trapping Defense in Sports Online  |  View More Free Videos Online at Veoh.com

טראפ מתוך אזורית:
טקסס טק פותחת עם הגנת אזורית 2-3 רגילה ויוצאת לטראפ על הקו עם העברת המסירה הראשונה לכנף. הטראפ מתבצע כשהכדור באויר, מה שהופך את ההגנה לרגישה להטעיות כדור.
הרבה פעמים נוח יותר לבצע טראפ מתוך הגנת אזורית, מכיוון ששלושת השומרים הנוספים עומדים כבר במיקומים הנכונים בצורת משולש לכיוון הכדור (דוגמא בתמונה) ואין צורך לרוטציה משחקן לשחקן.

טראפים בהגנה אישית:

בהגנה אישית עם טראפים, כל שלושת השומרים צריכים לנוע במהירות ולבצע את הרוטציה הנכונה. מספיק ששחקן אחד ביצע טעות ברוטציה, וכל קבוצה סבירה ומעלה תוכל להפיק מזה 2 נק' קלות. הדגש הראשון שאני שם עליו את האצבע כשאני מבצע טראפים עם קבוצותיי, הוא שמירת "אובר פליי" על קו המסירה הראשון, על מנת להכריח את השחקן המתקיף לקבל החלטה קשה תחת לחץ שבדרך כלל תיגמר באיבוד כדור. כמו כן, למיקום הטראפ ישנה חשיבות גבוהה להצלחתו: טראפים בפינות הם הקשים ביותר להתקפה מכיוון שקווי החוץ מוסיפים למעשה שני שומרים נוספים, טראפים על קו המגרש הם גם קשים להתמודדות מכיוון שלשחקן יש שומר נוסף (קו), ואנו יודעים לאיזה כיוון הכדור הולך להימסר. הטראפ שראינו בוידאו בטופ אוף דה קי הוא הקל ביותר לשבירה בגלל מרחב התנועה הרחב של השחקן עם הכדור ואופציות המסירה הרחבות, ומרבית הפעמים שניתקל בטראפ בסגנון זה הוא על מנת להוציא לשחקן מסויים את הכדור מהיד.


מתוך ה-DVD של דן מונסון על שילוב טכניקות הגנה אישית בתוך הגנה אזורית: Coach Monson's pedigree traces back to Jud Heathcote's great Michigan State team of 1979 where he learned to weave man-to-man techniques into zone defense. In this DVD, Monson demonstrates seven unconditional techniques of man-to-man defense that you can use to build a winning team. He puts a creative twist on teaching his defense by having players connected by ropes, forcing them to move together as a unit. A huge believer in defensive transition, Monson describes the importance of getting back and setting your defense in the first five seconds of every defensive possession. He shares several drills you can use to teach the team skill of stopping easy baskets. Additional on-the-floor drills drive home Monson's finer points of coaching defense. If you like both man-to-man and zone defenses, this DVD is ideal as it will save time, condense your drill catalog and make your team more consistent on the defensive end of the floor.

אין תגובות: