יום רביעי, 21 בינואר 2009

בובי נייט על ההתקפה המרווחת של דיוק

בובי נייט הוא אחד מהמאמנים המזדהים ביותר עם ההתקפה המרווחת של מכללת דיוק. נייט שם דגש בכל קבוצותיו על הריווח ההתקפי תוך אמונה שזה אחד הדברים הקשים להסבר במשחק הכדורסל, בגלל נטייתם הברורה של שחקנים ללכת לכדור.
זאתי השנה השנייה ברציפות שדיוק משחקת את אותו משחק התקפה מרווח שהגיע ע"י עבודה משותפת של מאמנה המצויין, מייק ששבסקי, בצוותא למאמנה של ניו יורק ניקס בהווה ופיניקס סאנס בעבר, מייק דאנתוני, אחד מגדולי המאמינים בריווח בהתקפה. אמנם משחק הפיק אנד רול של דיוק לא נהנה משיתוף של סטיב נאש ואמארה סטודמייאר, אך דיוק מצליחה לרווח את המגרש בצורה טובה ולהגיע לזריקות טובות בעזרת חבורה של גארדים מוכשרים.




השימוש של בובי נייט בוידאו במספרים במקום שמות, אינו נובע מאי כבוד, אלא מתוך תפיסה שמעריכה את ערכה של הקבוצה. תהיו בטוחים שבובי נייט יודע שמספר 12 בכחול הוא קייל סינגלר.

שני דברים הכרחיים להצלחת הריווח בהתקפה:
- גארדים שמסוגלים לגבור על המגן שלהם בכדרור וליצור מצבים לחבריהם בעזרת חדירה, ופורוורדים אתלטים שיוכלו לסיים את המהלכים בתנועה. דוגמא נהדרת: ממפיס טייגרס של השנה הקודמת.
- קלעים: ללא שחקנים שיוכלו לקלוע את הזריקה החופשית מבחוץ, שחקני ההגנה התכווצו לאיזור הטבעת ויורידו את ערכו של הריווח. דוגמא נהדרת: דטרויט פיסטונס.

אין תגובות: