יום שלישי, 26 בפברואר 2008

איך שומרים על 15 נק' יתרון?

הפועל ירושלים יוצאת היום למשחק חוץ קשה נגד בשיקטאש הטורקית עם 15 נק' פור מהמפגש בשבוע שעבר בירושלים. 15 נקודות הן יתרון טוב בכל קנה מידה אבל אין קבוצה באירופה עם סיכוי לאבד אותם כמו ירושלים, אותה קבוצה לא יציבה שהובסה בחוץ ע"י קאזאן, הדהימה ברבע אחד גדול את מכבי ת"א ורק לפני יומיים שמטה יתרון גדול בראשל"צ. חוקי המשחק הערב משתנים בגלל היתרון של ירושלים, והנה כמה עצות בשביל דן שמיר איך עוברים את הערב הזה בהצלחה:

  • שעון: זמן הופך להיות ערך עילאי. לסחוט את השעון ולהגיע להתקפות ארוכות. כל ריבאונד התקפה (8 במשחק הקודם) הוא בונוס של שעון חדש ויצירת מומנטום. לשבש את משחק הריצה הטורקי (וידאו בהמשך), ולרוץ רק כשיש יתרון מספרי ניכר.
  • עבירות: אסור לשלוח את הטורקים יותר מדיי לקו, אמנם לא מדובר בקבוצת עונשין מצטיינת אבל צריך לזכור שסלים מהעונשין הם נקודות בלי שהשעון רץ. לעצור מתפרצות בחוכמה ולא לתת לטורקים לחפש את השלשות במעבר (זרקו 27! שלשות במשחק הקודם). לנסות ולעשות את ארבעת העבירות הראשונות בכל רבע בשלב מתקדם של שעון ה-24 כדי לתת לקבוצה כדור מהצד והתארגנות חדשה להתקפה. פקר הוא שחקן שדווקא הפועל תשמח לראות על הקו.
  • רוטציה: ג'ייסון וולס ובעיקר נואל פליקס הצטרכו לקבל דקות מכובדות הערב, רובן על חשבון הדקות של מרקוביץ' (ששיחק 9 דק' במפגש הקודם), שניהם הצטרכו לתת עבירות, לעזור בריבאונד כדי לא לאפשר לבשיקטאש התקפות נוספות ולתת הגנה (פליקס שומר טוב מאד). הדקות של פניני וששון עלולות להיפגע בגלל הצורך במובילי כדור גם בעמדה מספר 3.
  • ג'יימי ארנולד: זה לא סוד שמתחילת השנה ארנולד הוא המוציא לפועל העיקרי בבירה, וזה לא אמור להשתנות הערב. הרבה כדורים הצטרכו להיכנס פנימה לארנולד שיחפור, יסחוט עבירות, יקטוף ריבאונדים (גם התקפה) ויעשה נקודות בצבע. דבר נוסף שמועיל לירושלים זה שמרבית ההתקפות שירושלים משחקת על ארנולד הן התקפות ארוכות.
  • לחץ: הלחץ של הטורקים אמור להגיע בשלב מסויים של המשחק, אולי כבר מההתחלה על מנת לפתוח פער ואולי בשלבים מאוחרים יותר לאחר שהמאמן הטורקי יראה לאן זורם המשחק. חשוב לירושלים להיות עם שניים\שלושה מובילי כדור בכל דקה נתונה של המשחק ולדעת לשבור בעזרתם את הלחץ לנקודות קלות. כמו כן, חשוב לשמור על העבירות של חג'ג' לאורך כל המשחק ולדעת להוציא אותו החוצה ברגעים הנכונים כדי שיוכל לקבל אוויר ולקחת החלטות נכונות בניהול המשחק.

ירושלים תהיה חייבת לזכור שיש הבדל גדול בין משחק הבית למשחק החוץ (לקחתלדוגמא את קאזאן) ושהיא עדין אינה הפייבוריטית לנצח את המשחק. חשוב להיצמד לטורקים מדקות הפתיחה ולנסות להראות שבאים לנצח את המשחק ולא לנהל משחק סביב פער 15 הנק' שקיים. ירושליים צריכה להוביל לסקור נמוך (רוב משחקי בשיקטאש נגמרים באיזור 75 נק') ולא לתת לבשיקטאש לברוח לכל אורך המשחק. שינוי מומנטומים הוא לא טוב ולפעמים עדיף לנהל משחק בפיגור של 4-6 נק' מאשר שינויי הובלות דחופים. יכולים להציב את חג'ג' כאיש המפתח למשחק בגלל השליטה בקצב המשחק, את פניני בגלל הפרובוקציות ואת ארנולד בתור המוציא לפועל העיקרי, אבל בסופו של דבר, האיש החשוב היום בהפועל ירושלים יהיה דן שמיר שהצטרך להכין את השחקנים נכון למשחק מבחינה טקטית ומנטלית ולאחר מכן לדעת להגיב נכון לכל יוזמה טורקית במהלך המשחק.

בדיוק התקפות שירושלים תצטרך למנוע:


תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

אבל לקחו את מכבי!


הובלות