יום שלישי, 11 במרץ 2008

הגנת Triangle and 2

Triangle and 2 היא סוג של הגנת קומבינציה (הגנה המערבת אישית ואיזורית) כאשר שני שחקנים שומרים בהגנה אישית את שני הסקוררים המובילים של היריב, ושלושת המגנים הנוספים שומרים הגנה איזורית בתוך הצבע כשהם יוצרים משולש בו השומר הטוב של הקבוצה שומר על קו העונשין ושני שומרים נוספים מתחת לסל. התירגום הפשוט של שם ההגנה לעברית הוא "משולש ו2" מכיוון ששלושה שחקנים שומרים איזורית בצורת משולש ושניים נוספים שומרים הגנה אישית.
קבוצה שנגדה ההגנה יכולה להיות יעליה לדוגמא היא ניו ג'רזי נטס עם שני כוכבים מובילים כמו ריצ'ארד ג'פרסון ווינס קארטר.
מבנה ההגנה:

שימוש של USC בטריאנגל אנד טו:

בוידאו המצורף ניתן לראות איך החליטה להתמודד USC נגד ממפיס, אחת הקבוצות הטובות במדינה (שבקרוב אקדיש לה כאן רשומה). USC השתמשה הרבה בהגנת הטריאנגל אנד טו כאשר שני השחקנים שנשמרים בהגנה אישית הם דריק רוס וכריס דאגלאס,שניים מהשחקנים הטובים בליגה עם ממוצע נק' של למעלה מ15 נק' כ"א. שניהם נשמרו בהגנה אישית לוחצת כשהיו עם הכדור, וברגע ששיחררו אותו הם נשמרו בדיניי (deny). כדי לשמור היטב על הצבע, הרשתה USC בכל פעם לשחקן הפחות מאיים בהרכב ממפיס להישאר פנוי לזריקה. ההגנה עבדה נהדר וUSC כמעט והצליחה לנצח את ממפיס המצויינת, רוס סיים עם 9 נק' את הערב ודאגלאס עם 10.

ההגנה עובדת לי מצויין בגילאי הנוער כשלרוב הקבוצות שמולם אני מתמודד אין יותר משני סקוררים בולטים. כמובן שבמידה ולקבוצה יש שחקן אחד מוביל בלבד, ניתן לשמור בהגנות קומבינציה של 1 ו4 לדוגמת בוקס אנד וואן, דימונד אנד וואן ועוד...

אין תגובות: