יום שני, 31 במרץ 2008

הבוקס אנד וואן של קנזס ניצח את סטפן קארי

אתמול בלילה בשידור ישיר לישראל בערוץ פוקס ספורט זכיתי לראות את המשחק המרתק במסגרת הElite eight בין מכללת קנזס שמגיעה כפייבוריטית ברורה לפיינל פור לבין מכללת דוידסון המפתיעה כשבראשה סטפן קארי הנהדר.
מכללת דווידסון היא ההפתעה הנעימה של המארס מאדנס עם הגעה ל8 האחרונות כשכוכבה הוא סטפן קארי, בנו של שחקן ה-NBA דל קארי. סטפן הוא גארד עם קליעה נהדרת מכל טווח, שחרור מדהים של הכדור מהיד וכמו כן, חודר טוב וסוג של אנרג'ייזר שלא נגמר - כל זה לא בטוח יספיק לו כדי להפוך לשחקן משמעותי גם ב-NBA (לא יוצא לדראפט הקרוב כנראה).
קארי לא ירד מגבול ה-30 נק' לאורך כל הטורניר וקנזס הגיעה למסקנה שבשביל לעצור את מכללת דווידסון, היא צריכה לעצור את אדון קארי הצעיר. מאמן קנזס, ביל סלף, הפתיע עם הגנת בוקס אנד וואן שנהוגה בשלבי הפלייאוף והכריע למעשה את המשחק בדרך לניצחון.



הגנת בוקס אנד וואן היא הגנת קומבינציה, בדומה להגנת הטריאנגל אנד טו שעלייה נכתב כאן בעבר: http://ballil.blogspot.com/2008/03/triangle-and-2.html.
ההגנה בנוייה מארבעה שחקנים ששומרים איזורית ולמעשה יוצרים ריבוע שמכסה את איזור הצבע, ושחקן אחד ששומר בהנגה אישית את כוכב היריבה. רבים רואים בהגנה זאת כסוג של איזורית 3-2 שבה אחד הגארדים פשוט עובר לשמור באישית.

כוכב היריבה נמצא בDeny כשהוא לא עם הכדור, וברגע שהוא מצליח לקבל אותו הוא נשמר באישית לוחצת ע"י שומרו, כשבנוסף מצטרף אליו להגנה החזקה שומר האיזורית הקרוב:


שינוי ההגנה עבד מצויין כשקנזס מורידה את סטפן מהממוצעים שלו בכל פרמטר וקארי הנהדר גומר טורניר גדול עם 25 נק' ב9 מתוך 25 זריקות מהשדה.

אין תגובות: