יום ראשון, 16 במרץ 2008

סט התקפי של הספרס

הספרס נמצאים בתקופה לא טובה בלשון המעטה, האלופה לא רגילה להפסיד שלושה משחקים רצופים ובאמצע חודש מרץ להיות בלי יתרון ביתיות בפלייאוף בכיס. החבורה של גרג פופוביץ' היא עדיין מהפייבוריטיות הברורות לאליפות אך עם ההתחזקות של הסאנס, מאבס לייקרס, קאבס וסלטיקס זה יהיה קשה מתמיד.
מאנו ג'ינובילי הוא לטעמי אחד המקופחים הגדולים של שבוע האולסטאר בחודש שעבר כי לא כל יום ניתן לראות שחקן שמשחק ומבין את המשחק כ"כ טוב וכל זה כשהוא עולה בכל ערב מהספסל.

תמיד מעניין לראות את סן אנטוניו של גרג פופוביץ' שמשתמשת במגוון סוגים של התקפות עומדות ומשחקת את הכדורסל היעיל ב-NBA. בהתקפה הבאה ניתן לראות אותם משחקים את ה"בוקס סט" שעליו סיפרתי (ברשומות קודמות) בצורה מעגלית.


ההתקפה מתחילה כשהכדור אצל הרכז וארבעת השחקנים הנותרים נמצאים פרוסים על הרחבה בצורת "קופסא". התנועה מתחילה כשכל שחקן זז לעמדה של השחקן שעומד לידו בתנועה מעגלית (wheel motion) וכעת השחקן שבעמדה מספר 4 מקבל את הכדור על האלבואו.

שחקנים מספר 2 ו5 שנמצאים בוויק סייד חוסמים חסימה כפולה לשחקן מספר 3 שמקבל את הכדור על קו השלוש פנוי, וכשג'ינובלי מקבל את הכדור על קו השלוש עם שנייה רזרבית, כולם יודעים איפה הכדור יסיים.

ממש בסיום הוידאו ניתן לראות את שחקן מספר 1 מגיע לעמדה של ג'ינובילי ולמעשה יוצר מחדש "קופסא" ברחבה כשכעת ג'ינובילי הוא השחקן שנמצא עם הכדור מחוץ לקו השלוש. סביר להניח שבמידה וג'ינובילי לא הצליח להגיע למצב זריקה, היינו רואים מחדש את הקבוצה בבוקס סט.

אין תגובות: