יום ראשון, 23 במרץ 2008

תרגיל חוץ בקדור נגד איזורית

מאמנים רבים עוברים לאיזרית בהוצאות חוץ כדי למנוע התגנבויות של שחקים שנשמרים בהגנה אישית לסל קל. בעבר נתתי כאן תרגיל נהדר ופשוט להוצאת חוץ בייסליין נגד הגנה איזורית 2-3: http://ballil.blogspot.com/2008/03/blog-post_09.html.
היום הרשומה תעסוק בתרגיל בקדור נהדר של דיוק כנגד הגנה איזורית, ההמלצה שלי היא להפוך את התרגיל לתרגיל חוץ נגד הגנה איזורית.




ה-zone buster של דיוק פועל בשיטה פשוטה מאד, שחקן 2 הוא השחקן שמוציא את כדור החוץ אל שחקן מספר 5 שיוצא החוצה ויצליח לקבל את הכדור ללא בעיה כמטר מקו השלוש מול ההגנה האיזורית. שחקן מספר 2 שהוציא את הכדור חותך לכיוון הסל ומקבל חסימת בקדור משחקן מספר 4. כעת שחקן מספר 5 מעביר את הכדור לשחקן מספר 1 שנמצא בזווית מסירה מצויינת לשחקן מספר 2 הפנוי, בוידאו זה נגמר בהליאופ.


יש להקפיד על ריווח בכל פעם שמנסים לשחק מהלך שייגמר בבקדור, שחקן מספר 5 יוצא אל איזור קו השלוש כדי לפתוח את הצבע ולאפשר שטח פנוי רב יותר למספר 2 בסיום התרגיל. מול ההגנה האיזורית יש להניע את הכדור מהר, ביעילות ובחוכמה, כפי שניתן לראות במהלך בוידאו, נעשו 3 מסירות מהירות ששיבשו קצת את צורת ההגנה ועזרו לתרגיל לעבור בהצלחה.
כמובן שניתן לשחק את התרגיל גם כסט רגיל נגד הגנה איזורית ולא רק כתרגיל חוץ.

אין תגובות: