יום שלישי, 20 בינואר 2009

ממפיס טייגרס מתאימה את ה Dribble Drive Motion ל2009

מכללת ממפיס של ג'ון קליפארי לא הספיקה להתאושש מההפסד הדרמטי בגמר המכללות לקנזס בשנה שעברה, וכבר נאלצה להתחיל בהכנות לקראת העונה הקרובה. לא הסתרתי בבלוג בעונה הקודמת שחשבתי שממפיס משחקת את הכדורסל הטוב ביותר בארה"ב עם שיטת ה-Dribble Drive Motion שהנחיל קליפארי לשחקניו. לאף אחד לא היה ספק שהשנה יאלץ קליפארי לערוך מספר שינויים בשיטה לאחר ששלושת כוכביו מהעונה הקודמת עזבו אל הליגה הטובה בעולם: דרק רוז, כריס דאגלאס רוברטס וג'ואי דוראסי.
עדיין ניתן לראות את משחק החדירות המפורסם, הסיומות על הבייס ליין, הדישים לגבוהים מתחת לסלים והשלשות הקלות מהפינות, אך ההתקפות מתחילות בסטים שונים והשימוש בחסימות עלה עם הירידה בכמות הכישרון.



Box set:
במקום הפתיחה הקבועה בסט של ארבעה שחקנים בחוץ ושחקן אחד בפנים, ניתן לראות יותר התחלות מהלכים במבנה של בוקס על מנת להשתמש בכמה שיותר downscreens וbaseline screens.

כששום דבר אינו מתפתח לאחר מספר שניות של התקפה, ניתן לראות את הקבוצה חוזרת לסט של ארבעה שחקנים בחוץ ושחקן אחד בפנים ומשחקת את משחק החדירות המפורסם.

הצלחת ה- Dribble Drive Motion של ממפיס בשנה שעברה בלתי ניתנת לתיאור. הקבוצה ריתקה חובבי כדורסל למסכים לאורך כל העונה ורשמה הישג מצוין עם העפלה לגמר והפסד בהארכה כואבת. אין לי ספק שלשיטה של קליפארי יש השפעה מכרעת על התקדמות שחקניו ושעונת הרוקי הנהדרת של רוז מגיעה אחרי הכנה נהדרת בקולג' (17 נק' ו6.5 אס' למשחק). הקבוצה שעומדת לרשותו של קליפארי השנה מוכשרת, אך לא ברמתה של הקבוצה בעונה שעברה, לכן כל השינויים שקליפארי עורך בקבוצה לגיטימיים והופכים את הקבוצה למוכנה יותר.

אין תגובות: