יום שישי, 23 בינואר 2009

הוצאת חוץ מהצד תחת לחץ בסיום משחק

כבר ברשומה הקודמת למדנו שמשחקים רבים מוכרעים על פעולות קטנות ובסיסיות, לפעמים הפעולה היא השגת מצב זריקה נוח בשנייה האחרונה כשהקבוצה בפיגור, ולפעמים הפעולה היא שמירה על הכדור כשהקבוצה ביתרון.
המשחק בין מכללת אוקלהומה ומכללת פורדו הגיע להארכה, כש9 שניות לסיומה מוצאת את עצמה אוקלהומה ביתרון 3 נק', כשהכדור שלה מהצד. שתי הקבוצות ירדו לפסק זמן, כשאוקלהומה חזרה ממנו עם תרגיל שהבטיח בשבילה את ניצחון המשחק.

Watch Oklahoma Sideline Inbounds Against Fullcourt Man Press in Sports Online  |  View More Free Videos Online at Veoh.com

הדבר שאני אוהב בביצוע של אוקלהומה הוא אלמנט ההפתעה, בשביל דברים כאלה לוקחים פסקי זמן. לכולם ברור שמכללת פורדו תנסה לעשות פאול מהיר על השחקן הראשון שמקבל את הכדור בשביל לעצור את השעון ולהשאיר לעצמה סיכוי לנצח את המשחק.
מכללת פורדו שמרה את הוצאת החוץ באישית לוחצת "פול פרונט". ג'ף קייפל, מאמן מכללת אוקלהומה, הגיב בתרגיל פשוט, בו בורחים שני שחקנים אל כיוון מחצית המגרש של פורדו (שהיה ריק משחקנים) ו2 שחקנים נשארים לביטחון בחצי המגרש של הכדור למען הוצאה בטוחה במקרה שה"בריחה" קדימה תיכשל.

אני תמיד מעדיף להשאיר במצב כזה שחקן הגנה במחצית המגרש שלי, בטח ובטח בתרגילי טור שמיועדים לבריחות הללו. במידה והשומר על השחקן המוציא את החוץ, מחכה בהגנה כ"מאבטח",וארבעת השחקנים האחרים שומרים בפול פרונט על ארבע המתקיפים הנותרים, נוצר מצב שבו אין לקבוצה המתקיפה אפשרות ללייאפ קל וכמו כן, ברגע שהכדור יכנס אל אחד השחקנים, תגיע החטיפה או העבירה. החיסרון של שיטת הגנה זאת היא שהשחקן שמכניס את הכדור לתחומי המגרש לא עומד בפני שום לחץ וכמו כן, החזרת כדור אליו לאחר מסירה אחת עלולה לעכב את העבירה.

אין תגובות: