יום שני, 22 ביוני 2009

מתכוננים לדראפט: האשים ת'אביט

הדראפט מתקדם אלינו בצעדי ענק, וביום חמישי הקרוב נזכה לקבל שפיכת אור על עתיד הליגה. דרכו של בלייק גריפין המבטיח אל הבחירה הראשונה ול.א קליפרס נראית סלולה, אך ישנם סימני שאלה רבים על המשך התגלגלות הבחירות. כל אתרי ה-Mok Draft מדרגים בצורה שונה את השלישיה הראשונה, שבשנה שעברה הייתה ידועה זמן רב מראש. הרבה כשרונות שקשה לנבא את התאמתם ל-NBA נרשמו השנה לדראפט ויהיה מעניין מאד לעקוב אחרי הרבה שמות מהדראפט הקרוב. במידה והכל ילך כמתוכנן, לקראת סוף הסיבוב הראשון נזכה לראות גם את הישראלי הראשון אשר מקבל הבטחה לחוזה בליגה הטובה בעולם.
לאחר שכתבתי כאן בבלוג על רבים מהמועמדים לבחירות הראשונות בדראפ הקרוב (גריפין, רוביו, קאר וכו'), אני מרגיש שיש מקום לכתוב גם על האשים ת'אביט, אשר שואף להיבחר בדראפט הקרוב בבחירה השניה.

האשים ת'אביט הוא סנטר בן 22 מטנזניה, בוגר אוניברסיטת קונטיקט. הנתונים שלו אמורים להזכיר לחובב הכדורסל הממוצע את דוויט הווארד אך ההשואה המתבקשת במקרה של ת'אביט היא לסנטר המיתולוגי דיקמבה מוטומבו. ת'אביט מתנשא לגובה של 2.20 מטר, יתרון עצום בדראפט 2009 אשר מלא בשחקנים נמוכים. ת'אביט הוא סנטר בעל אופי הגנתי מובהק, הוא סיים את העונה הנוכחית עם ממוצע של 4.2 בלוקים למשחק (4.5 בעונה שעברה), כשהוא מצליח לשנות בכל משחק מספר נוסף של כ8-9 זריקות ומשפיע באופן עקבי על משחק ההתקפה של היריב. הוא זריז מאד לגובהו ומסוגל לשמור על שחקנים נמוכים ממנו באיזור קשת השלוש. ת'אביט בעל מבנה גוף חזק ושרירי, ופרשנים מדברים על כך שהוא יכול להוסיף עוד 5-10 ק"ג למשקלו הנוכחי, למרות נתונים אלו, ישנו פקפוק בקשיחותו, בגלל מספר הפעמים הרב בהם הוא פגש את הקרקע בעונותיו בקולג'.
בשביל להפוך לשחקן NBA לגיטימי, אין ספק שעל ת'אביט לעבוד בצורה ניכרת על משחק ההתקפה שלו. לסנטר הענק עדיין חסרה go to move והוא מבסס את מרבית הנקודות שלו על הלי-אופס ונקודות מריבאונד התקפה (סיים את העונה האחרונה בקולג עם ממוצע של 13.6 נק' ו10.8 רי'). ת'אביט מתקשה לשמור על הכדור למעלה, ומוריד אותו פעמים רבות לרצפה, דבר שמוביל לאיבודים ולזריקות באחוזים נמוכים. אמנם ת'אביט קולע רק 62% מקו העונשין, אך הוא עושה זאת עם ביטחון, וסביר להניח שיתייצב בעתיד על איזור 70%, דבר שימנע מקבוצות לשלוח אותו אל הקו כאסטרטגיית משחק כמו סנטרים גדולים אחרים בהיסטוריה. ת'אביט התחיל לזרוק השנה זריקות ממרחק של 12-15 פוט וגילה יד רכה ויציבה בטווחים הללו.
כשהיה צריך להתמודד השנה עם שומר במימדי NBA התקשה ת'אביט, ובשני המשחקים נגד פיטסבורג ודוואן בלייר, לא מצא את עצמו ת'אביט וסיים עם ערב התקפי נורא.

ת'אביט מוגדר כעדיין "חדש" במשחק ולכן גלום בו פוטנציאל אדיר. הסנטר נחשף למשחק הכדורסל בגיל מאוחר יחסית, לאחר שלאורך ילדותו חלם להפוך לכדורגלן בטנזניה. ת'אביט מודע לחסרונותיו, ודחה בשנה שעברה את יציאתו לדראפט למרות הקשיים הכלכליים של משפחתו, בגלל שחש שהוא עדיין לא בשל.
הקבוצה שתבחר את ת'אביט תיקח סיכון, מכיוון שעדיין אין לו את "החבילה השלמה", לכן יכול להיות שקבוצות ירתעו מלבחור אותו במקום השני-שלישי, אך מקומו בחמישייה הראשונה נראה מובטח. ג'ים בייהם, מאמנה של מכללת סיריקיוז טען לאחר ההפסד למכללת קונטיקט כי מדובר בשחקן המכללות הדומיננטי ביותר בהפרש גדול.

מיזה האשים ת'אביט בחצי דקה:


אין תגובות: