יום חמישי, 28 בפברואר 2008

איך משיגים סלים קלים בהתקפה ומונעים אותם בהגנה

אין מאמן בעולם שלא רוצה מקבוצתו סלים קלים בהתקפה בזכות משחק מעבר, ומהצד השני, אין מאמן בעולם שאוהב לקבל סלים כאלה מהיריבה. הנה תרגיל נחמד שמשמש אותי ומאמנים רבים נוספים בשביל עבודה על אספקט זה.
התרגיל עובד על ניצול יתרון מספרי ועל קבלת החלטות נכונה בצד ההתקפי ועל ירידה מהירה ונכונה להגנה מהצד ההגנתי.

נתחיל כשמחלקים את הקבוצה לשתי קבוצות שונות (משולשים ועיגולים בתמונה) וממקמים כל אחת מבעד לקו החוץ באיזור קו החצי. שלושה שחקנים יוצאים להתקיף את סל היריב, ברגע שהאחרון מבין השלוש עובר את קו האמצע, מצטרף שחקן הגנה שלישי אל ההגנה כשהוא צריך לעבור דרך עיגול האמצע. מטרת ההתקפה היא ליצור סל מהיר לפני ששחקן ההגנה השלישי מספיק להצטרף לחבריו.


על ההגנה להסתדר כשמגן אחד תוקף את מוביל הכדור ואילו המגן השני עומד מאחוריו ומחכה לצאת אל קו המסירה הראשון, מטרת המגן השלישי היא להגיע אל השחקן שלא קיבל את הכדור לאחר מסירה אחת וליצור איזון מספרי בין הקבוצות.לאחר שהכדור נזרק אל הסל, מבצעת ההגנה בוקס אאוט ויוצאת לכיוון הסל השני למשחק זהה כששני מגנים מחכים מתחת לסל, והשלישי מצטרף דרך קו האמצע. הקבוצה הראשונה שתגיע ל-10 סלים תנצח.


דגשים:
  • מוביל הכדור יוצא דרך האמצע ושני השחקנים שאיתו רצים על הכנפיים (רצוי לשים קונוסים כמו בשרטוט), כדי לדמות יציאה נכונה ויעילה להתקפה מתפרצת.
  • ההתקפה הטובה ביותר שיכולה לצאת מן המהלך היא שבירת ההגנה עוד לפני הגעת המגן השלישי. (לפי השרטוט: שחקן 1 למספר 2 ומספר 2 למספר 3 לפני שהמגן מספיק להגיע אליו).
  • חובה לשים דגש על מהירות לכל אורך התרגיל מכיוון שמטרת התרגיל היא יצירת הדמייה למשחק מעבר במשחק אמיתי בו כל פעולה נעשית באופן מהיר.
  • על השחקנים ללמוד לעצור התקפה מתפרצת עם יתרון מספרי להתקפה בפאול נכון שאינו גורם לזריקות עונשין ואינו פאול בלתי ספורטיבי.

אין תגובות: