יום שישי, 22 בפברואר 2008

יאו בשביל כולם

הקבוצה הלוהטת של הליגה כרגע היא יוסטון רוקטס עם 10 ניצחונות רצופים, מקום בתמונת הפלייאוף, טי מאק כמעט בריא, סיני ארוך בכושר טוב ולא פחות חשוב, סטיב פרנסיס בחוץ.
אחד הדברים היותר מרשימים בקבוצה הוא משחק ההתקפה העומדת: טרייסי לא מתפרע, יאו פועל בשביל כולם ואלסטון הבין שהוא לא ברוקר פארק ומנהל את המשחקים בצורה טובה. כך לדוגמא, הלילה במשחק נגד ההיטס הגיעו 7 שחקנים בקבוצה למעל ל-9 זריקות מהשדה. הגיוון ההתקפי מקשה על ההגנה להביא את העזרה (שנדרשת מול יאו וטרייסי) וכך ניתן לראות התקפות שהקבוצה תשחק גם בשביל שון באטייה כשטרייסי עומד בוויק סייד ורק משקיף על המהלך בלי לגעת בכדור.

מבחינה הגנתית, הקבוצה התחילה לשחק איזוריות חדשות ששומרות על העבירות של הכוכבים.

תרגיל סט גיים נפוץ של הקבוצה:


אלסטון מוסר ליאו בהייפוסט ויורד לחסום למקגריידי שמשתחרר בשביל קבלת כדור מיאו.
בוויק סייד, חוסם לואיס סקולה לשון באטייה.


יאו חוסם בשביל טרייסי שדרכו לסל דרך המרכז פתוחה. השומרים של 3,4 עסוקים בחסימה שמתבצעת בצד שלהם, והשומר של 1 שהופך לשחקן וויק סייד, מתקשה להביא עזרה. במידה ואחד מהם יוצא לעזרה, מוציא מקגריידי את הכדור לקלעי החופשי, שלושתם קלעים טובים מאד.

אחד הדברים שפותחים את ההגנה היא היציאה של יאו החוצה, למרות שאין איום ממשי של יאו על הסל, הוא מוציא איתו גם את השומר וכך פותח את מרכז הצבע (השטח המוצל בשרטוט השני). ניתן להחליף בין עמדות 3 ו4, כדי לגרום לכך ששני השומרים שיביאו את העזרה יהיו גארדים ( לקבל את אייברסון וכרמלו מדנבר יהיה הרבה יותר נוח מאת קמבי), כמו כן אפשר לנצל את יכולת הקליעה מבחוץ של סקולה.

ככה עוזרת היציאה החוצה של יאו:


אין תגובות: