יום רביעי, 20 בפברואר 2008

פיק אנד ג'אז


נסו לבנות לעצמכם את קבוצת הפיק & רול המושלמת, סביר להניח שנמצא שם רכז עם יכולות קליעה, חדירה, מסירה והבנת משחק טובות, לצידו ביג מן איכותי שידע לחסום ולהתגלגל נכון עם סיומת טובה מתחת לסל וקליעה מחצי מרחק, כשלצידם חייב להיות צוות מסייע טוב שיידע לנוע נכון ולקרוא את המהלך, ובנוסף לקלוע את ה"אופן לוקס" שהוא מקבל.
את הנתונים האלו היו לקבוצה של הג'אז בעשור הקודם כשסטוקטון ומאלון שיחקו את הפיק אנד רול הטוב בהיסטוריה, דבר שגרם לסטוקטון להיות שיאן הליגה באסיסטים ושל מאלון שיאן הליגה בנקודות, כשברור לכולם שג'ורדן הוא האדם היחיד שמונע מהזוג שושלת אליפויות. קבוצה אחרת שדווקא כן הצליחה עם משחק פיק אנד רול משובח לקחת תואר, היא מכבי ת"א של פיני גרשון.
יוטה ג'אז של סלואן, וויליאמס ובוזר היא הקבוצה עם הכלים לשחק את הפיק אנד רול הטוב בליגה. בעמדת הרכז עומד לו דרון וויליאמס, אחד מרכזי העתיד של הליגה שרק השבוע קטף את התואר בתחרות הרכזים של האולסטאר, למרות שזאת רק שנתו השלישית בליגה, הוא מוכיח מדיי לילה יכולת נפלאה לניהול משחק וראיית מגרש נהדרת באותה שורה עם רכזים כמו: נאש, סטוקטון, קיד ומארבורי:-).
בעמדת הביג מן נמצא קרלוס בוזר שמראה משנה לשנה שיפור גדול והפך לאחד הגבוהים הטובים בליגה עם משחק פוסט נהדר. הצמד של דרון ובוזר מזכיר לכל אוהד יוטה את הצמד סטוקטון ומאלון מהעשור הקודם. השנים משחקים ביחד נהדר, מבינים אחד את השני ומצליחים העונה יותר מכל צמד אחר בליגה: נאש ואמארה, וויד ושאק ז"ל, טימאק את יאו ונייט רובינסון את אדי קארי (הייתי חייב).
היתרון הגדול של הג'אז טמון דווקא בצוות המסיע שמקיף את הצמד. בעמדת הסמול עומד לו בשקט הMVP של אליפות אירופה האחרונה, בעמדת הסנטר עומד לו אוקור שמשתפר ממשחק למשחק בתוך העונה ובעמדת הגארד השני נמצא לו שחקן שהגיע באחד מהטריידים הטובים של העונה. אהה, ושלושתם קולעים מעל ל37% מעבר לקשת.
ההתקפה של יוטה זורמת מצויין בגלל הנתונים הללו, ההגנה מתרכזת בפיק אנד רול בין השניים ושאר חברי הקבוצה מקבלים את המבטים הפתוחים והלייאפים הקלים דרך יכולת המסירה של וויליאמס.

תראו לדוגמא את החופש של הקלעים מחוץ לקשת בגלל שכל ההגנה מתכווצת לכיוון החסימה:


הקבוצה משחקת הרבה משחק של ארבעה שחקנים בחוץ ושחקן בודד בפנים כדי לנצל את משחק הפוסט המצויין של בוזר ואת יכולת הקליעה של עמיתיו.



ברור לכולם שביוטה נבנית קבוצה טובה, ייקח זמן עד שהחבר'ה בסולט לייק סיטי יחשבו כקונטנדרים אבל עם ניסיון פלייאוף לקרובר וברואר, התבגרות שלא דרון ומנהיגות של בוזר - גמר המערב של הג'אז בעונה שעברה הוא לא הישג חד פעמי.

אין תגובות: